De geboorte van het samenleven.

Door Haraelmans gepubliceerd op Tuesday 07 March 01:30

De geboorte van het samenleven. De dood van het samenleven.

De geboorte van een mens.

Wij mensen worden geboren met de echte natuurlijke menselijke gevoelens in ons. Iedere mensenbaby wordt geboren met die gevoelens in zich.

Waarom maken wij de wereldbevolking oorlog met ons de wereldbevolking?

Hoe is de traditie van het oorlog maken begonnen? Wij leven niet als mens zoals we op aarde komen. Heel de wereldbevolking leeft in een fantasiewereld. We fantaseren zelf wat de waarheid is. Iedere groep fantaseert zijn eigen waarheid. Die waarheid wordt bepaald door een verhalenslang in de traditie. Die wordt doorverteld. In een geloofsgroep is er de strijd van de mensen die het recht, het merkteken van Kaïn erven, de bovenmens andere mensen worden ondermens. Een vrouw leeft niet als een vrouw maar als een Eva. Een man leeft niet als man maar als een Adam.

Mens. Schepping door de natuurwet. Een menselijk lichaam met een menselijke geest.

Mens. Schepping door de Kaïn mensen. Een menselijk lichaam vol met fantasie.

De Kaïn mensen leiden de verschillende geloofsgroepen alsof we kudde dieren zijn. De kaïn mensen zijn ook menselijke lichamen vol met fantasie. De menselijke geest is dood gemaakt.

De Kaïn mensen regelen. We fantaseren, de natuurwet heeft het zo gemaakt. Wij vertellen het tegen elkaar en daarmee wordt het tot waarheid gemaakt.

Het bovenstaande is wat beschreven staat in Genesis de eerste vier hoofdstukken. Maar we vertellen tegen elkaar onze fantasie van wat er staat, maar dat er niet staat en dan wordt dat de waarheid.

We kunnen de waarheid van het oorlog maken begrijpen als we zelf lezen wat er staat geschreven.

Genesis 1. De levensruimte voor het leven. Door de Schepper. De scheppende natuurkracht en de werkende natuurkracht.

Waar we mee te maken hebben is een scheppende natuurwet en een werkende natuurwet. De scheppende natuurwet maakt het nieuwe. De werkende natuurwet gaat aan het werk om het in een wiebelend evenwicht te brengen met het al bestaande naar de toestand die we nu kennen. De waarheid makers tellen met dagen. Dat is onmogelijk, in het beging is er wisseling tussen het donker en het licht maar er zijn nog geen vaste tijden. Dus er zijn nog geen dagen.

Het begin het eerste tijdvak. De scheppende natuurwet gaat de ruimte voor het leven maken. Het aardoppervlak en de dampkring. De werkende natuurwet gaat aan het werk om het met wiebelend evenwicht tot de toestand te maken die we nu kennen.

Het einde van het zesde tijdvak. Wij mensen worden door de scheppende natuurwet gemaakt. De scheppende natuurwet is klaar met zijn werk. Er wordt niets nieuws meer gemaakt. De werkende natuurwet gaat door met zijn werk.

Genesis 2 Ons mensenleven wordt gemaakt. Door de Schepper. De scheppende natuurwet.

Wij mensen worden gemaakt. Daar hoort het mensenleven bij. Het mensenleven wordt apart beschreven het is een gedeelte van hoofdstuk 1. Wij hebben geen instinkt gedrag. Wij krijgen het mensenleven ingeblazen. En wel door de scheppende natuurwet. Mensenleven wat betekend dat? Wij hebben een vrije wil. Wij hebben een bewustzijn. Wij kunnen de gevolgen van onze daden overzien. Samengevat wij hebben fantasie.

Namen, de betekenis van woorden. Hetzelfde woord krijgt twee betekenissen. Voor Eva de natuurlijke toestand. Na Eva wat wij fantaseren. Alles wordt goed en kwaad.

De betekenis voor de tijd van Eva. De economie het gelijkheid systeem. Het sociaal leven. Ieder mens heeft zijn menselijke gevoelens in zich. Op basis van deze gevoelens wordt een samenleving opgebouwd.

Genesis drie. Baas over de scheppende natuurwet. Door de Schepper de fantasie van Eva. Stem in het hoofd

Eva praat met een figuur uit de verhalenslang in de traditie. Die stem hoort ze in het hoofd en daar praat ze mee. De lende bedekking is fout vertaald, dat moet schedelbedekking zijn. Adam en Eva, wij mensen gaan ons tegenover elkaar schamen voor onze hoogmoed en verstoppen ons achter verhalen van schone schijn. De vervreemding van het lichaam en daarmee van de lichamelijke gevoelens komt bij het lange kleed.

Genesis vier. Hogere en lagere mensen. Door de Schepper zoon van Eva, de fantasie van Kaïn. Stem in het hoofd.

Kaïn heeft de stem waar zijn moeder mee praatte als waarheid in het hoofd. Met die waarheid praat hij. En die waarheid verteld hem. Hij krijgt geen straf voor zijn moord, Hij krijgt een beloning. Een merkteken. Hij mag terreur en moord gebruiken. Hij fantaseert zich tot een hoger mens als de andere mensen. Eva vindt dat Seth het recht heeft de offergaven zijn eigendom te noemen. De oorlog om de offergaven kan beginnen. Wie heeft het recht van de erf lijn?

Toekomst. Wereldvrede. Door de Schepper ons begrijpen.

Wij zijn zo bezig met onze toekomst ons leven nadat we dood zijn. Onze toekomst hier op aarde heeft geen belangstelling. Onze toekomst hier op aarde zijn de peuters. Het is niet alleen de toekomst van de peuters het is ook onze toekomst hier op aarde. Wij nemen de beslissing voor de toekomst. Blijven we de peuters onder het commando van goed en slecht stellen? Geven we de peuters de gelegenheid om een samenleving op te bouwen met als basis de echte natuurlijke menselijke gevoelens?

Oorlog maken. Door de Schepper. Stemmen in het hoofd. Onze fantasiewereld

We scheppen als waarheid. Wij mensen worden geboren als roofdier. Het begin het geheim van de kasteelridders. Hoe kwamen de kasteelridders aan het geld om kastelen te bouwen? De strijd met de kerk om bezit is begonnen. Na de tweede wereldoorlog is het kasteelriddergeloof onze beschaving geworden, tot onze beschaving gemaakt. Tot onze beschaving gefantaseerd. Het vrije Amerikaanse geloof, de Kaïn mensen hebben het recht de offergaven met de naam belasting tot hun bezit te maken. We moeten geloven dat dit fantasie gerommel het werk van de natuurwet is. Het is niet alleen dat we elkaar navertellen, we doen het samen zingen dan werkt het beter.

Zal het ooit gebeuren?

Dat wij ontdekken dat we mensen zijn? Dat begrijpen tot ons menszijn behoord. Dat we Genesis gaan lezen met begrijpen? Dat we zien dat onze samenleving van nu ons fantasie gerommel is?

We vormen de peuters met hetzelfde goed en slecht waarmee we van dieren een huisdier maken. We vinden het raar dat er geen mens in de peuter gevormd wordt maar een warboel van verhalen. Dit punt van het toekomstig leven heeft niet onze aandacht. We zijn bezig met ons toekomstig leven als we dood zijn. We moeten een villa regelen in het dodenrijk voor als we dood zijn.

Reacties (2) 

Voordat je kunt reageren moet je aangemeld zijn. Login of maak een gratis account aan.
Het is dat je mij een hartje hebt gegeven, dat ik je nu heb gevonden. Je snijdt een onderwerp, of eigenlijk onderwerpen aan, die mij ook al langere tijd bezig houden. Dank je voor deze heldere uiteenzetting, had hetzelf niet direct aan het scheppingsverhaal gekoppeld.
Genesis de eerst vier hoofstukken geven antwoorden. Wat we verkeerd doen als wereldbevolking we brengen de kennis van goed en slecht in de samenleving. Het verhogen van de leiders. het verhogen van onszelf. Volgens de scheppende natuurwet worden wij geboren als gelijke. We dienen te leven in gelijkheid. Bij Genesis is ongeveer iedere zin een nieuw onderwerp. Het zo opschrijven dat hetgene geschreven staat per zin duidelijk maken. Daar ben ik me toch ergens aan begonnen. Ons omgaan met de taal is helemaal anders. Het gaat lukken. Duidelijk maken dat we de toestand in die we nu leven zelf veroorzaken. Dat we ook een wereldsamenleving kunnen maken zonder al dat moordgedoe.
Maar op de manier van de hippies ze het niet lukken. De vraag waar zijn we mee bezig zal met denken benaderd dienen te worden.
In genesis de eerste twee hoofdstukken wordt het werk van de scheppende natuurwet en de werkende natuurwet verteld.
Hoofdstuk drie en vier gaat hoe we het moorden tot normaal maken.