Zelf de schepping beschrijven 0 Woordverwarring

Door Haraelmans gepubliceerd op Wednesday 08 February 23:39

Zelf de schepping beschrijven 0 Woordverwarring.

Inleiding of slotwoord?

Waarheid.

De basis van een samenleving.  We kennen twee vormen van waarheid.

1 De waarheid van de natuurwet.

2 Waarheid die we creëren met onze fantasie. Een taal is zo een waarheid. Wij creëren een waarheid als een groep mensen hetzelfde vertellen en dan zeggen het is de waarheid.

Het creëren van de waarheid die de samenleving regelt. Dit geef weer twee mogelijkheden.

1 We kunnen Creëren met als basis de natuurwet. (De menselijke gevoelens 1.)

2 We kunnen Creëren met als basis goed en slecht.

Voor de kennis van goed en slecht.

Dat er voor de kennis van goed en slecht mensen leefden wordt door de geloven ontkent. Voor hoofdstuk 3 staat een hoofdstuk 2 ook als de geloven dat ontkennen. Eva praat met een persoon uit de verhalenslang. Er is de traditie opgebouwd van taal. Er is de traditie opgebouwd verhalen te vertellen.

Nog een andere tijd zonder goed en kwaad.

Het kindje, de baby heeft tot aan zijn peuter leeftijd geen kennis van goed en kwaad. Op de kleuterschool worden ze onder commando braaf en stout gesteld.

Twee verschillende soorten mensen. Twee verschillende samenlevingen.

De mensen van voor Eva en na Eva. Dat geeft verwarring met begrippen die bij een naam horen. Wij zijn gewend de namen te gebruiken in de betekenis na Eva. Het dorp. De haatgevoelens tussen de mensen. De afgunst. De roddelpraat. Als het dorp voor Eva bedoeld wordt. Het sociaal leven in het samen van menselijke gevoelens. Menselijke gevoelens de splitsing tussen voor Eva en na Eva. Dit vinden we overal in terug. Mijn idee: Als voor Eva bedoeld wordt de toevoeging gelijkheid gebruiken. Het dorp van gelijkheid. De mens van gelijkheid. De economie van gelijkheid. Traditie van gelijkheid? Een gelijke taal op de wereld? Taal hoort onder de traditie van technische kennis. Het gaat hier om de traditie van het samenleven. De verhalenslang. Bij de gelijkheidsmens wordt de traditie bepaald door de gezamenlijke menselijk gelijkheid gevoelens. Dus niet door verhalen in de traditie.

De verhalen goed en slecht in de traditie.

We stellen ons met die verhalen boven de natuurwet. De natuurwet heeft bepaald over leven na de dood weten we niets. We zullen de natuurwet wat anders vertellen. We weten alles over het leven na de dood. Per groep fantaseren we verhalen en vertellen elkaar dat die waar zijn. En we geloven.

De natuurwet: Een baby heeft bij de geboorte geen traditie in zich. Amerika zal de natuurwet wel een de les leren. Een baby heeft bij de geboorte de traditie in zich om zich het bezit van andere tot eigendom te maken. De traditie van verering. En we geloven.

Voor Eva.

De gelijkheidsmens.

De gelijkheidseconomie.

Het gelijkheidsinkomen.

Het gelijkheidsdorp.

De gelijkheidsman. De gelijkheidsvrouw.

Een compleet gelijkheidssamenleving voor de mensheid.

We maken onszelf blind met de verhaaltjes gedoe waar ergens de waarin in zou moeten zitten. We zien de gelijkheidssamenleving niet.

Het moet goedkoper.

Mensen die op de rand van ziekte leven en er soms overheen gaan. Een burn-out. We doen mee aan dit systeem. We kopen bij de winkel die het goedkoopst is. De winkel jaagt het personeel op dat ze op de rand van ziekte zitten. Dat is goedkoper. De winkel koopt in bij de goedkoopste fabriek. De fabriek jaagt het personeel op dat ze op de rand van ziekte zitten. Dat is goedkoper. De fabriek koopt in bij de goedkoopste landbouwer en veeteler. De veeteler wordt gedwongen tot goedkoper. Met heel dat gedoe van dierenleed tot gevolg.

Een paar cent meer betalen voor een ei zet geen zoden aan de dijk. Als de fabrieksdirecteur het loon zou verdubbelen, de mensen kunnen dan twee keer zoveel kopen. Als de fabrieksdirecteur het loon halveert kunnen de mensen maar half zoveel kopen.

In de economie wordt de waarheid net als in het sociaal leven bepaald met verhaaltjes gedoe. We leven in een wereld van verhaaltjes zonder enig houvast van wat waarheid is.

Fantasie is vrij.

De fantasie is vrij zolang hij nog geen creatie is. We kunnen de wereldsamenleving van gelijkheid, de samenleving van voor Eva fantaseren. Daarna kunnen we het creëren bekijken. Welke samenlevingsvorm laten we de kinderen na?

De wereld van Eva. Het systeem van goed en slecht.

De wereldbevolking bestaat uit een aantal mensen die zich het merkteken van Kaïn fantaseren. De rest van de mensen zijn betaalde moordenaars, mensen die de betaalde moordenaars ondersteunen. De wereldbevolking is verdeeld in groepen mensen die bij een Kaïn figuur horen. De landen met hun leider. De groepen gaan elkaar overvallen om met het bezit te slepen. De kistjes goud van de ene kant ven de aarde naar de andere kant slepen. En als het klaar is worden de kistjes goud weer naar de ene kant gesleept.

Als nu een persoon die niet het merkteken van Kaïn heeft een organisatie opzet en gaat plunderen. Dan noemen we dat een criminele organisatie. Wat is nu het verschil tussen een regering en een criminele organisatie? Dat is toch alleen een kwestie van andere namen geven. We leven in een verhaaltjes wereld zonder enige vorm van waarheid.

Welke samenleving gaan we de kinderen nalaten?

Een energie.

De energie is er in vele vormen. De energie van dode materie hoort daar ook bij. Bij het dier zien we de energie die bij het lichaam hoort en de energie van het instinkt gedrag. Wij mensen hebben ook de energie die bij het lichaam hoort. Wij hebben geen instinkt gedrag. Het is vervangen door de gelijkheid menselijke gevoelens. Wij hebben ook fantasie. Met fantasieverhalen over goed en slecht kunnen we de gelijkheid menselijke gevoelens dood maken. We leven dan in het hogere en lagere menselijke gevoelen die bij het systeem Eva horen.

Welke samenleving gaan we de kinderen nalaten?

Waarheid.

De god Wodan. Voor de gelovige was hij echt. Hij was de waarheid. Hij was verhalen. De verhalen worden niet meer verteld. En waar is de god Wodan gebleven? We hebben als waarheid Jezus. En wat is Jezus? Dat zijn toch alleen maar verhalen. Als de verhalen niet meer verteld worden dan bestaat Jezus toch niet meer. Andere waarheden over een leven na de dood. He zijn toch alleen maar verhalen. Als de verhalen niet meer verteld worden dan bestaat die waarheid niet meer.

Oude beschavingen. Doodde beschavingen.

Het gaat niet om de stenen die ze opgestapeld hebben, de bouwwerken. Op welke manier werd het samenleven van een beschaving geregeld? Met een verhalenbundel. De verhalen van de goden uit de ververhalenbundel worden niet meer verteld. Het zijn dode verhalen, doodde goden.

Onze levende goden. De verhalen van Jezus worden nog maar door de helft van de mensen verteld. Jezus is halfdood, vervangen door andere verhalen. Het verhaal Nederland. Worden de verhalen Nederland niet meer verteld, dan bestaat Nederland niet meer. De verhalen worden vervangen door andere verhalen. De verhalen van vrij Amerika. Worden de verhalen niet meer vertelt is Amerika dood. De verhalen worden dan vervangen door andere verhalen.

Waarheid werkelijkheid. In de samenleving van de mensheid.

We kunnen met verhalen geen waarheid fantaseren. We kunnen een werkelijkheid fantaseren. Met goed en slecht fantaseren we een werkelijkheid die met waarheid niets te maken heeft. En zo leven we als wereldbevolking. Een mislukt uit de hand gelopen carnavalsfeest. Ieder mens op aarde speelt zijn carnavalsrol.

Ieder mens op aarde heeft het verlangen in te leven als gelijkheidsmens in een gelijkheidsdorp. Dit verlangen wordt dood gehouden. We praten er niet over. De weg naar de boom van het leven is er. We willen hem niet zien.

Waarheid kan niet plaatselijk zijn. Waarheid is altijd wereld omvatten. Geldig voor ieder mens. En in alle tijden.

Stap over naar Oxxio

Help deze website en onze schrijvers, stap over naar Oxxio als energieleverancier.

Reacties (0) 

Voordat je kunt reageren moet je aangemeld zijn. Login of maak een gratis account aan.