Zelf de shepping beschrijven 2 Samenleven volgens de natuur.

Door Haraelmans gepubliceerd op Thursday 02 February 03:06

Zelf de schepping beschrijven 2 Samenleven volgens de natuur.

We krijgen van de natuur een fantasie. Onze samenleving het hoe en wat is onze eigen schepping. De natuur regelt dat niet. Wij scheppen met onze fantasie. Hier staat beschreven de samenleving met als basis het menselijk gevoel.

Genesis hoofdstuk 2 is geen beschrijving van een landkaart. Het is een beschrijving van de samenleving van de wereldbevolking. In de onderdelen. Alle namen veranderen in andere namen.

De eerste mensen beginnen met de traditie opbouwen. Een stroom de traditie. De traditie bestaat uit verschillende onderdelen. De technische traditie. De economische traditie. Traditie van het spreken. Namen geven. Een taal. Het verhalen vertellen. Verhalen opschrijven.

De rivier omstroomt. Het hof, de hele wereldeconomie. Hij omstroomt het dorp. Daar is ook het sociaal leven. Hij omstroomt de onderdelen van het dorp.

Het sociaal leven, het dorp is het belangrijkste in ons leven en dient boven alles te staan. De paus als leider van een geloof. Het lid zijn van het dorp dient erboven te staan. Eerst de zaken in het dorp regelen. Als dat gebeurd is kan hij zich met andere dingen bezighouden. De koning van Nederland. Het belangrijkste is zijn dorp. Als hij zijn zaken in het dorp geregeld heeft kan hij zich met andere dingen bezighouden. Het lid zijn van zijn dorp is het belangrijkste. De president van Amerika. Hij is lid van een dorp. Hij dient eerst zijn zaken in het dorp te regelen. Daarna kan hij zich met andere dingen bezighouden. En dat geld voor ieder mens. Boven alles staat het sociaal leven van het dorp. Het sociaal leven in het dorp dient ons levensdoel te zijn. Zo zijn we door de natuurwet geschapen. Zo dienen we te fantaseren.

De economie.

Ieder mens is lid van een dorp. Over heel de wereld. Het lid zijn van het dorp bepaald het inkomen. Ieder mens is evenveel lid van het dorp. En heeft hetzelfde inkomen. Studeren is werken er is geen probleem. Een leider van een land of werelddeel het lid zijn van het dorp staat erboven. Het dorp dient ons levensdoel te zijn.

Namen geven het dorp.

Een dorp heeft hier een andere betekenis dan we de naam normaal gebruiken. Dorp met menselijke gevoelens. Zonder het programma goed en slecht.

Namen geven man en vrouw.

Als we hier de naam man en vrouw gebruiken hebben de namen een andere betekenis. Een Eva zonder goed en slecht. Een adam zonder goed en slecht. Het is hetzelfde lichaam maar er zit een andere fantasie in, een ander geest in.  

Na de rivieren lezen we dat de fantasie gesplitst wordt in een vrouwelijke fantasie en een mannelijke fantasie. De fantasie van het kind, de vorming van de fantasie wordt vermeld.

Namen geven voor Eva en na Eva.

De naam het dorp. Voor Eva een samenleving van mensen die samenleefden met as leiding de menselijke gevoelens. Na Eva. Een samenleving met de strijd van bezit en verering. Als leiding verhaaltjes. Stemmen in het hoofd.

Dit geldt niet alleen voor de naam het dorp maat voor alle namen. De namen krijgen allemaal deze verandering.

Tussen de hoofstukken.

Het verhaal van de zonen. Er is een gelijkverhaal. Daar zijn de drie zonen een visser, een jager en een landbouwer.

Het idee. Abel heeft het recht de offergaven tot zijn eigendom te maken. Hij valt weg. Hij wordt vermoord. Dan gaan de overige twee ruzie maken over de offergaven tot eigendom maken. Maar eerst fantaseert Kaïn nog dat hij het recht heeft betaalde moordenaars in dienst te hebben.

Reacties (0) 

Voordat je kunt reageren moet je aangemeld zijn. Login of maak een gratis account aan.