Witte god. Zwarte god.

Door AelmansHar gepubliceerd op Sunday 17 April 14:51

325 2 Soorten goden.

De gedachte zijn vrij. Zolang we ze in onze gedachte hebben. Vertellen we ze aan andere mensen zijn ze niet meer vrij. Gedachte zijn ergens aan gebonden. Kun je ondanks die binding zeggen dat ze vrij zijn? De fantasie is vrij.

Hebben we als wereldbevolking een wieltje los. Eine schroube lokker? Wat bepaald of een mens zich prettig voelt. Regelt hij dat zelf? Nee dus. Het contact met de mensen in zijn omgeving bepaald. Is er een prettig contact met de mensen in de omgeving voelt de mens zich prettig. Is het contact met de mensen in zijn omgeving gestoord, dan voelt de mens zich niet prettig. En wij zijn maar bezig met ikke,ikke. Hoever kunnen massa bestuurders gaan met het krankzinnig maken?

De gedachte zijn vrij. Een persoonlijke gedachte. Maar niet het gedacht van een groep. De groep Nederland. Op de lagere school wordt net als de taal van buiten geleerd wat je als eigen gedachte moet vertellen. De geestelijke oorlog stellingen worden van buiten geleerd. Wij kunnen alleen proberen wat van het leven te maken. We zijn als vechthonden in de opvoeding misvormd gemaakt. We zijn niet in staat samen te leven, we kunnen alleen vechten voor het kistje goud en de eer, het ikke.

Voor ons is er geen oplossing, We zijn in de opvoeding met braaf en stout misvormd gemaakt tot vechthonden. We vechten als persoon tegen elkaar en vechten als groepen tegen elkaar.

De weg naar een wereldsamenleving zonder oorlog. Die weg zien. Ik ga geen voorschriften maken. Als we zelf gaan denken, ontdekken we de natuurwetten dat zijn niet mijn voorschriften. Wij zijn met geestelijke oorlogstellingen geestelijk gestoord gemaakt. We verdedigen de geestelijke oorlogstellingen ten felste. Daardoor willen we de waarheid niet zien.

 

Het woord god gebruiken we voor twee verschillende begrippen.

De eerste god. De schepping volgens de natuurwet. Bij de natuurwet hoort ook onze fantasie. De tweede god. Dat wat de eerste oerwoudtovenaar Eva gefantaseerd heeft. De dondergod, een rood balletje aan het eind van de telefoonlijn in de lucht. Dat balletje kan elke kleur en elke vorm aannemen. De vorm en kleur wordt bepaald door de verhalen in de traditie. Het is bij iedere beschaving anders. Het is een sijsteem om een groep te besturen.

Als we waarheid willen vinden zullen we het in bovenstaande dienen te zoeken. De echte god de schepper van de natuurwet, waar onze fantasie bij hoort. En de gefantaseerde god het rode balletje van goed en stout

We dienen ons bewust te zijn van dwaalsporen. Darwin. Het dierenleven is uit het plantenleven ontstaan. De wortels van de bomen kregen spieren. Nu kon de boom een beetje op en neer. Het voedsel sijsteem veranderde. De ademhaling veranderde. En zo is het eerste dier ontstaan. De giraffen. Dat is toch duidelijk. Hij is helemaal boomachtig. Allemaal leuk en aardig maar voor de vraag: waarom leven wij in onderlinge strijd geeft het geen bijdragen.

Op Wikepedia kijken.
Zoeken met eerste. Dat levert niets op. Zoeken met ontstaan. Dat geeft resultaat. Voordat een kersenboom kan ontstaan met er eerst een kersenpit zijn. Uit de kersenboom zijn toen alle andere boomsoorten ontstaan. Wel is het leuk om te bekijken, Het ontstaan van de kasteelridders. De verschillende beroepsgroepen. Niet alle mensen waren zoals de pastoor met geloven bezig. Er was de groep rechters. De groep die de gebouwen regelde. De kleding voor de kloostermensen enz.

Een minister zegt ik ben Nederlander. De groenteboer zegt ik ben Nederlander. Wat hebben die twee nu gemeen? Hete rode balletje. En ze leven alle twee in strijd om bezit.

Filosofen. Dat zijn dwaalsporen. Die afleiden van de vraag: waarom leven wij mensen in onderlinge strijd? Daar zijn de hoge goed in, dwaalsporen uitzetten.

Het maanmannetje dat werd het marsmannetje nu is het ruimte mannetje. Zwaarte kracht energie, ze laten een baksteen omhoog vallen. Daar moeten we ons druk over maken. De hoge moeten hun rood balletje beschermen.

De eerste drie hoofdstukken van Genesis geven een beschrijving. Het antwoord op de vraag waarom leven wij in onderlinge strijd? Uit de wartaal die de vertalers van de paus er van gemaakt hebben ontdekken, wat staat er nu? Zelf denken.

De toekomst. Wij voor onszelf kunnen alleen maar verder leven met het ikke, ikke. De toekomst van de kinderen van de wereldbevolking kan twee kanten op. We kunnen doorgaan met ze als vechthonden dresseren. Ze moeten de beste van de klas zijn. Het ikke, ikke. Of gaan we de kinderen leren om samen te leven. Iedereen in de klas is er verantwoordelijk voor dat iedereen inde klas de lesstof begrijpt. In eerdere artikelen heb ik er over geschreven. Hebben we een apenfantasie of een mensenfantasie. Kunnen we een weg naar het samenleven voor de kinderen uitdenken?

98 % Van de Nederlanders zijn voor wereldvrede. Wat doet de regering ermee? Wat doet de koning ermee? Hij maakt reclame op de televisie over de dappere Nederlandse soldaat.

Denken.

Waar gebruiken we ons denkvermogen voor? De vorming van de kinderen gebeurt door ons nu. Het bepaald in welke samenleving de kinderen gaan leven. We hebben twee goden. Twee vormen van bestuur waarin we als wereldbevolking kunnen leven. Het bestuur natuurwet. Het bestuur braaf en stout. Is het ons teveel werk over de toekomst van de kinderen te denken? Of gaan de hoge zo met terreur tekeer dat we niet durven te denken. Als we denken over een wereldbestuur volgens de natuurwet dan kunnen we ondertussen toch doorgaan de kinderen tegen elkaar op te hitsen. Ze moeten de beste van deklas worden, zo vol agressie dat ze een brave soldaat worden.

We hebben fantasie. Laten we die gebruiken.

De eerste mensen. Ze gaan in groepen leven. Ze gaan woorden maken. Een gesproken taal. Ze gaan verhalen vertellen. Er ontstaat traditie. Een verhalenslang in de traditie.

Er komt ontwikkeling van huttenbouw. Het gebruik van vuur. Manieren om te jagen en te slachten en het vlees via vuur eetbaar te maken.

Binnen de groep ontstaan afspraken over wie wat doet. Een organisatie.

Met braaf en stout worden dieren tot huisdieren en werkdieren gemaakt.

Eva de eerste oerwoudtovenaar. Een andere vorm van samenleven. Met braaf en stout worden de mensen van het dorp tot huisdieren en werkdieren gemaakt. Eva wordt niet de baas in het dorp. De baas in het dorp wordt het rode balletje dat elke vorm en kleur kan aannemen. Het rode balletje aan de telefoonlijn in de lucht. De god of goden. Dat wordt de baas van Eva.

Na 1945 Leven we met het geheime rode balletje, het geloof van de kasteelridders. Dat kunnen we toch in de geschiedenis zien.

Organisatie van het samenleven van de wereldbevolking.

Let op het gaat over de wereldbevolking. Heeft het fantaseren en uitdenken van een samenleving organisatie zonder oorlog zin? Wat laten we de kinderen na. Onze oorlog of is er een andere mogelijkheid? Het antwoord kan niet gegeven worden want we weten niets van de samenleving organisatie. We praten over democratie dat is vrijheid enzovoort. Gezien vanuit de wereldbevolking is het leven in goed en slecht. Afgericht zoals de werkdieren zijn. Een andere samenleving organisatie is het samenleven. Welke vorm laten we de kinderen na?

De fantasie de gedachte zijn vrij. Vertel dat maar tegen de hoge van het rode balletje inde lucht dat elke kleur en elke vorm kan aannemen.

Stap over naar Oxxio

Help deze website en onze schrijvers, stap over naar Oxxio als energieleverancier.

Reacties (0) 

Voordat je kunt reageren moet je aangemeld zijn. Login of maak een gratis account aan.