Gokken

Getagd als "arrays"

JavaScript voor mensen, hobbits en elven - Deel 8

“Objecten zijn niet altijd puur object; en dat geeft niet!”- Sam Rain In iedere programmeertaal is de methode om collectief gegevens bij te houden onmisbaar. Een lijstje van dingen maakt het leven gemakkelijker voor mensen, hobbits en alle andere wezens van Midden-Aarde. In tovenaarstaal heet zo’n lijstje van dingen een ar...
3
1

Terug naar één testtechniek

De Tmap essentie BDTM aan de tand gevoeld. Een van de zogenaamde essenties van Tmap-next is “business driven testmanagement” (...
4
0

JavaScript voor mensen, hobbits en elven - Deel 9

“Automatiseren draait om herhalen, herhalen en herhalen.” - Sam Rain Lussen, oftewel ‘looping’ in Tovenaarstaal, zijn vaak beangstigend voor Hobbits. Inderdaad, een foutje is zo gemaakt – en oneindige lussen zijn niet bepaald een blijk van kunde. Toch zijn lussen ook voor mensen en hobbits geen tovenaarskolder.Lus Een ...
3
1

JavaScript voor mensen, hobbits en elven - Deel 22: Lussen met objecten

De strijd bij Rohan“Herhalen, herhalen en nog eens herhalen!” - Sam Rain Als een vechter voor Midden-Aarde gaat het leven soms niet over elvenrozen. Objecten zijn leuke ideeën, maar doen uit zichzelf erg weinig. De lussen-magie van JavaScript biedt de mogelijkheid om eens wat echte strijd te leveren; dit keer gaan we eens t...
4
1

JavaScript voor mensen, hobbits en elven - Deel 21: Lijstjes in lijstjes; Bomen te hulp!

Het eerste slagveld“Objecten worden pas praktisch wanneer ze overerven.” - Sam Rain Wie als dappere elf de pijlen richt op Oli...
3
1

JavaScript voor mensen, hobbits en elven - Deel 18: Vechten met variabelen

Het eerste slagveld“Zien; het meest veelzijdige vaardigheid van bewust zijn.” - Sam Rain Tijd voor een paar lesjes met het Elvenzwaard van Aragon – de variabelen. De ijverige elf zal inmiddels het één en ander doorhebben, maar voor de hobbits die voor het eerst buiten de Shire treden is het onderwerp vast nog redelijk ab...
2
0