Dag 7: Tweede dag van driedaagse trekking in Colca Canyon

Vandaag kwam de Remy ons wakker maken rond 7u. Ik voelde me hier al goed thuis blijkbaar. Net zoals bij mij thuis mag je roepen en tieren zoveel je wil: wakker word ik daar toch niet van. Iets later dan Jochen kwam ik dan aan de ontbijttafel. Het viel me meteen op dat “Quecha” Remy al veel losser was tegen ons. Amigo Jochen ...
Public

Dag 6: Eerste dag van driedaagse trekking in Colca Canyon

Om 2 uur ging vandaag veel te vroeg de wekker af. Als we echt wouden hadden we toch nog iets langer kunnen slapen, maar ik wou nog eens naar huis bellen omdat ik de komende dagen waarschijnlijk onbereikbaar ging zijn. Ondertussen al wachtend in de lobby van het hotel dronken we nog een cocathee (wat verrassend lekker is en dit z...
Public

Dag 5: Arequipa

Vroeg in de morgen kwamen we aan in hotel “San Augustin Posada del Monasterio” in Arequipa. In de voormiddag hadden we niets gepland, totdat we rond 14 uur werden opgehaald aan ons hotel door onze gids die ons meenam op City Tour door Arequipa. Tot dan hadden we tijd genoeg om rustig een doucheke te nemen en wat te bekomen v...
Public

Dag 4: Nazca

Vandaag hadden we afgesproken in een lokaal excursiebureau van “Alegria Tours”, net naast ons hotel, om 8u. We zijn gisteren toch niet blijven hangen in de club, dus vroeg opstaan was (bijna) geen probleem. Hadden we op voorhand geweten dat de vlucht boven de Nazcalijnen zou uitgesteld worden door het bewolkte weer, hadden w...
Public

Dag 3: Ballestas Eilanden – Nationaal Park van Paracas – Nazca

Gisteren hebben we afgesproken met de man die ons heeft afgezet aan ons hotel dat we rond 7u45 moesten klaarstaan aan de receptie van ons hotel. Daar kwam hij ons dan ophalen en van hieruit gaan we te voet naar de kleine haven van Paracas. We zijn blijkbaar niet de enige die de uitstap naar de Ballestas Eilanden op het programma...
Public

Dag 2: Lima-Paracas

We zijn wel naar Lima gevlogen en we hebben hier een overnachting gedaan, maar toch zien we niets van deze stad. Nu toch niet, er is gepland dat we Lima gaan verkennen op het einde van onze reis. Na een korte nacht worden we vandaag opgehaald door een taxi aan de ingang van ons hotel die ons naar het busstation brengt, waar we d...
Public

Dag 1: Brussel-Lima

Na een paar maanden uitkijken naar vandaag, kunnen we eindelijk vertrekken naar wat mijn eerste verre en tot hier toe mooiste reis moet worden: Peru! Om 7u50 stijgen we op in Brussel-Zaventem richting Lima, dus veel werd er niet meer geslapen. Ik moest dan ook vroeg uit bed, en de stress was er ook al heel vroeg.. Dus dat wordt ...