Dag 9: Zadar & Sibenik (Kroatië)

Zadar Na heerlijk geslapen te hebben bij Petra in de Sea Organ, was het tijd om nog eens gebruik te maken van haar badkamer. Daarna gingen we Zadar verkennen, waar we eerst stopten aan het zee-orgel. Hoe de maker op dit idee is gekomen weet ik niet, maar ik vind het wel origineel. Het is een “orgel” die wordt bespeeld door d...
Public

Dag 8: Plitvicka en Zadar (Kroatië)

Nationaal Park Plitvicka Jezera Voor we konden beginnen aan onze trip naar Plitvicka Jezera vanuit Zagreb (137 km), kwamen we eerst nog voor een verrassing te staan toen we aankwamen aan onze auto. Zoals ik al eerder vertelde is het in bepaalde zones in Zagreb gratis parkeren van zaterdagmiddag tot maandagochtend. Omdat je maar ...
Public

Dag 7: Zagreb (Kroatië)

Omdat we vorige nacht het uitgangsleven in Zagreb waren ingetrokken, hadden we ons vandaag nog eens lekker uitgeslapen. De asociale Aziaat die bij ons op de kamer lag, had vandaag duidelijk een beter humeur. Na wat woorden gewisseld te hebben en toen hij wist vanwaar we komen en wat onze reisplannen zijn, schoot hij ook in de la...
Public

Dag 6: Varazdin & Zagreb (Kroatië)

Varazdin Vandaag was het tijd om terug te keren naar Kroatië. Ook al zijn we maar enkele dagen in Slovenië geweest, toch had ik hier een leuke tijd. Ik kan overtuigend zeggen dat ik hier zeker nog eens naartoe wil komen, om dit land nog beter te leren kennen. We reden 143 kilometer naar de stad Varazdin. Het was een kleine sta...
Public

Dag 5: Ljubljana (Slovenië)

Vandaag hadden we eens wat langer geslapen dan normaal, en zijn we deze hoofdstad eens gaan verkennen. We volgden een wandelroute door de stad die op een stadsplan staat, die we hadden gekregen aan de receptie van de hostel. Deze stad is zeer aangenaam om door te wandelen, zeker rond de rivier die door de stad loopt. Ook al was ...
Public

Dag 4: Bled & Vintgar (Slovenië)

Bled We reden een kleine 100 kilometer naar het noorden. Gelukkig moest ik deze rit niet rijden: een dutje in de wagen kon ik wel gebruiken. Veel kan ik me van deze rit niet herinneren, want toen ik men ogen open deed waren we aangekomen in Bled. In Bled kozen we opnieuw voor een jeugdherberg: “Vila Viktorija”. Een prachtige...
Public

Dag 3: Postojna (Slovenië)

Vandaag reden we terug 116 km naar het zuiden, richting Slovenië. Dit was eigenlijk een serieuze omweg, om vanuit Pazin via Krk naar Postojna te rijden. Maar de tips die ik kreeg over deze bestemming voor ik aan mijn reis begon, leek het me wel de moeite waard, en het werd bevestigd! Aan de grens van Kroatië met Slovenië hadd...
Public

Dag 2: Pazin & Krk (Kroatië)

Pazin Na onze eerste nacht in Kroatië, wat meteen ook een ervaring rijker was omdat we voor onze eerste keer in een Zimmer sliepen, reden we 35 kilometer richting Pazin. Onderweg stopte we aan een supermarkt om niet met een lege maag aan onze misschien lange dag te beginnen. “Konzum” is een van de grootste winkelketen die j...
Public

Dag 1: Pula, Rovinj & Porec (Kroatië)

Pula Eindelijk was het zover; we konden richting Charleroi om ons vliegtuig te nemen die ons naar Pula bracht, in het Noorden van Kroatië. Ons avontuur van 3 weken kon beginnen! Eenmaal wanneer we waren aangekomen op de luchthaven van Pula, konden we onze huurauto afhalen. Deze hadden we enkele maanden voor ons vertrek geboekt ...