Soms schijnt de zon Somregent het.

Door Haraelmans gepubliceerd op Monday 20 March 14:22

Soms regent het Soms schijnt de zon.

Wie regelt dat?

Wordt dat door God geregeld? Door Jezus? Door de Paus. Door pastoor als hij genoeg offergaven krijgt? Door de donder god Wodan? Door de scheppende natuurwet? Door de werkende natuurwet? Door de waarheid? Door goed en kwaad?

De warboel die we van het leven maken. Waarom maken wij de wereldbevolking oorlog met ons de wereldbevolking? Wordt dat geregeld door? Wordt dat geregeld door?

Duidelijkheid in de warboel krijgen. Aan de hand van Genesis de eerste vier hoofstukken.

We hebben te maken met de waarheid. De waarheid kennen we via de scheppende natuurwet.

1 We hebben te maken met de scheppende natuurwet. De scheppende natuurwet heeft het nieuwe gemaakt. Nieuw het boomleven. Nieuw het ei leven. Vissen en vogels met instinkt gedrag. Nieuw het zoogdier leven met instinkt gedrag. Nieuw de mens zonder instinkt gedrag. Nieuw is onze fantasie ons geestelijk leven. Met een ingebouwd geraamte voor het samenleven. Dit wordt apart beschreven in hoofdstuk 2

2 We hebben te maken met de werkende natuurwet. Deze gaat het nieuwe in een wiebelend evenwicht brengen naar een toestand die we nu kennen. Dit heeft een uitzondering, onze fantasie. De werkende natuurwet gaat niet aan het werk met onze fantasie. Wij moeten een samenleving zelf fantaseren.

Het geraamte in onze fantasie voor het samenleven Geschapen door de scheppende natuurwet. De hof. De grote economie. De wereldeconomie. Een organisatie. Het goud is bezit van de wereldbevolking. Dus niet van personen. Het inkomen wordt bepaald door het lid zijn van het dorp. Het dorp heeft een eigen economie met onderverdeling. In het dorp is het sociaal leven met onderverdeling in groepen.

3 We hebben te maken met een kennis van goed en slecht. De kennis van goed en slecht gebruiken we om van dieren een huisdier te maken. We leren een dier het braaf en stout. Daarmee krijgt het dier het gedrag dat zijn baasje wenst. Het instinkt gedrag van het dier wordt dood gemaakt.  

Wat doen we?

De drie totaal verschillende onderwerpen door maken we een stamppot van. We geven het de naam god. Dan krijgen we die onzinpraat waar we nu mee bezig zijn. Om duidelijkheid te krijgen dienen we af te spreken: Als we over een onderwerp spreken het onderwerp bij naam noemen.

Duidelijkheid.                                       

Het woord god niet meer gebruiken. Als we het over een van de onderwerpen hebben het onderwerp vermelden. Hebben we het over het onderwerp scheppende natuurwet de naam scheppende natuurwet vermelden. Dat geeft voor onszelf en de ander duidelijkheid. Hebben we heet over het onderwerp de scheppende natuurwet, de naam scheppende natuurwet duidelijke vermelden. Dat geeft voor onszelf en de ander duidelijkheid. Praten we over goed en kwaad het onderwerp goed en kwaad duidelijk vermelden. Dat geeft voor onszelf en de ander duidelijkheid.

Bij hoofdstuk een. De tijd in dagen. In het begin. Er is een wisseling in donker en licht. Die wisseling heeft geen vaste tijden. Er kan niet over dagen gesproken worden. Een ander naam gebruiken bijvoorbeeld Tijdvak of tijdperk.

Bij hoofdstuk twee de benamingen die gebruikt worden. Dat is om aan te geven dat eenzelfde naam twee betekenissen krijgt. Het dorp voor en na. Het dorp voor de kennis van goed en slecht in onze samenleving. Het sociaal dorp dat geregeld wordt door onze echte natuurlijke menselijke gevoelens. Met de kennis van goed en kwaad in onze samenleving. Het dorp van haat, elkaar in de ellende helpen. Het levensdoel is het bezit van andere mensen tot eigendom maken. Berovingen, moord en oorlog.

Wij lijken op god. Dat moet zijn wij lijken op de scheppende natuurwet. Die onmogelijke stamppot van namen en we doen het normaal vinden.

Nu kunnen we op schrijven hoe we op aarde gekomen zijn en welk geestelijk zaad een baby om zich tot volwassenen te vormen. Een baby is niet als een boom, dat zijn zaad alles bepalend is. De peuter wordt ook gevormd door de volwassen mensen. De waarheid in de traditie. De verhalen in de traditie.

Het levensdoel is het leven. Het sociaal leven in het dorp.

Zo dat kunnen we lezen. Het verhaal van de schepping is klaar. Het werk van de scheppende natuurwet.

 Het onderwerp de kennis van goed en kwaad in onze samenleving is nog niet behandelt.

 We zeggen dat we de waarheid zoeken. We hebben de waarheid verstopt in het woord god. Samen met de werkende natuurwet en de kennis van goed en slecht. Dat hebben we de naam god gegeven. De echte waarheid is het werk van de scheppende natuurwet.

Met god scheppen we zelf een waarheid die boven de waarheid is. Onze wonderen.

Welke betekenis geven we aan het woord waarheid? De echte waarheid is de schepping van de scheppende natuurwet. Genesis twee de eerste beschrijving. Wij mensen zijn niet in staat waarheid te maken. We maken werkelijkheid. Het pakket waarde en normen in de traditie vastgesteld met goed en slecht. Iedere groep zijn eigen verhalen. Is geen natuurwet. Dit goed en slecht leggen we op Genesis twee de eerste beschrijving. De eerste beschrijving wordt afgedekt.

Vergelijk goed en slecht, braaf en stout met dieren. 

Al we van een dier een huisdier vormen doen we dat met braaf en stout. Het instinkt gedrag van het huisdier wordt onderdrukt door een gedrag dat wij wensen. De eerste beschrijving van het gedrag, het instinkt gedrag wordt overdekt met de tweede beschrijving van het gedrag. Het gedrag van braaf en stout. Het instinkt gedrag blijft in het dier aanwezig maar kan niet tot uiting komen.

Pakken we een pasgeboren jong van een huisdier en zetten dit bij zijn soort in het wild als het geaccepteerd wordt zal het jong uit een huisdier geboren zijn instinkt gedrag gaan ontwikkelen. Het zal in de eerste beschrijving gaan leven.

Bekijken we nu het samenleven van ons mensen.

De waarheid. De eerste beschrijven van Genesis twee. Die wordt afgedekt met de tweede beschrijving de verhalen in de traditie over braaf en stout.

Geven we de peuters op de peuterschool de gelegenheid om in de eerste beschrijving de waarheid te gaan leven gaan ze dit doen. De peuters niet onder commando stellen van goed en kwaad. De peuters zullen de waarden en normen van ons het in strijd leven niet overnemen.

De peuters niet de waarden en normen leren van onze traditie goed en slecht. Dat betekent dus niet ze geen traditie leren. Wat ze wel dienen te leren. De taal. De technische kennis. En we krijgen het knelpunt de traditie van het organiseren van de samenleving. Onze strijd onderling, ons verhogen. Het oorlog maken. Wij zijn mensen we hebben toch een vrij begrijpen.

De kunst van het oorlog voeren.

Er is Nederlandstalig wel informatie. Het moet ingevoerd worden zonder de naam Sun Ti. Wordt de naam gebruikt kom je inde tenniswereld terecht. De kunst van het oorlog voeren en Hitler. Hij geeft duidelijke aan als geestelijk gestoorden staat hij zijn fantasie te vertellen. Met de massa propaganda worden die fantasie tot waarheid gemaakt. (Het elkaar navertellen.) Wat is bij de bevrijding verandert in de kunst van de oorlogvoering? Dus niets. De wereldleiders staan hun fantasieverhalen over de wereld te slingeren. Met massa propaganda worden die tot waarheid gemaakt. In dat fantasie gedoe leven wij.  Wij vinden het ons verhogen belangrijker dan de echte waarheid. Het werk van de scheppende natuurwet. Genesis twee eerste beschrijving.

Het staat geschreven. Het staat niet geschreven in ons logisch.

Mijn oorlog is de waarheid als waarheid te laten zien. Fantasie als fantasie te laten zien. Daar moet je in deze sprookjeswereld van wonderen mee aankomen.

Wat is een mens?

1 In de baby is het zaad aanwezig om zich te ontwikkelen tot een persoon die leeft in de wetten van de scheppende natuurwet.

2 In de baby is het zaad aanwezig om zich te ontwikkelen tot een persoon die leeft in goed en slecht. Het zaad voor geloven voor welk geloof dan ook is in een baby aanwezig.

Welk zaad om zich te ontwikkelen tot een samenleving is er in een baby aanwezig? Voor sommige is dat het zaad van een engel. Goed en slecht is een fantasie verhalenslang in de traditie.

Laten we met begrijpen vaststellen. Dan kunnen we eraan werken dat de kinderen in een wereldbevolking komen te leven zonder oorlog.

We weten niet wat een mens is. We geloven te weten wat een mens is.

Laten we beginnen met de vraag: Welk zaad voor de geestelijke ontwikkeling is in de baby aanwezig?

Wij mensen hebben fantasie. Wat we bij elkaar fantaseren is op aarde te zien. En dan fantaseert iedere wereldburger dat doe ik niet. Dat doen de andere. Ja zo fantaseren we. Dat doen de andere. Dit is ook op Thalsy geplaats.

 

Reacties (0) 

Voordat je kunt reageren moet je aangemeld zijn. Login of maak een gratis account aan.