Zelf de schepping beschrijven 1 Aarde en leven

Door Haraelmans gepubliceerd op Wednesday 08 February 22:13

Zelf de schepping beschrijven.1 Aarde en leven.

Zelf de schepping beschrijven. Hier staat niets nieuws. Het is een beschrijving van de aarde die we kennen. Wat duidelijk wordt op welke manier gaan bijbel vertalers met namen om? Op welke manier werkt Genesis met namen? Het belangrijkste op aarde dat is toch de vraag: Op welke manier bepalen wij de waarheid van het samenleven?

Hier kan nog geen god zijn. De kennis van goed en slecht is nog niet gefantaseerd.

De slang heeft Eva bedrogen. De stem uit een verhaal van de verhalenslang in de traditie heeft Eva bedrogen. De verhalen traditie bedriegt ons nog steeds. De waarheid. Onze samenleving wordt niet geregeld door een kracht buiten de mensheid. Wij regelen de samenleving zelf met een gezamenlijke fantasie. Met verhalen waarvan we zeggen dat ze waar zijn.

Hoofdstuk 2 Ons geestelijk leven. Onze samenleving. Richtlijn Genesis

Hoofdstuk 3 De eerste god. Richtlijn Genesis

Hoofdstuk 4 de eerste offergaven. De eerste oorlog. Richtlijn genesis.

Alles is geschapen door een scheppende natuurwet. De scheppende natuurwet maakt. Laten we maken staat er geschreven. De werkende natuurwet gaat het evenwicht regelen naar een toestand die we nu kennen.

We schrijven de hoofd onderwerpen op die we nu op aarde zien. In volgorde. Genesis één is dan klaar.

1:1 De eerste wisseling donker- licht: De scheppende natuurwet schept het nieuwe. De natuurwetten van de dode materie. De werkende natuurwet gaat het maken naar de toestand die we nu kennen. Het werd donker.

1:6 De tweede wisseling donker-licht: De scheppende natuurwet schept het nieuwe. De natuurwetten van de waterhuishouding. De waterhuishouding in de lucht. De werkende natuurwet gaat het maken naar de toestand die we nu kennen. Het werd donker.

1:9 De derde wisseling donker-licht: De scheppende natuurwet schept het nieuwe. De natuurwetten van de waterhuishouding. De natuurwetten van de waterhuishouding op aarde. Verder het nieuwe de natuurwetten van het plantenleven. De scheppende natuurwet zag dat het goed was. De werkende natuurwet gaat het maken naar de toestand die we nu kennen. Het werd donker.

1:14 De vierde wisseling donker-licht. De scheppende natuurwet schept het nieuwe. Een evenwicht tussen zon, maan en aarde. Dag en nacht krijgen een vaste tijd. De werkende natuurwet gaat het maken naar de toestand die we nu kennen. Het werd donker.

1:20 De vijfde wisseling van donker-licht. De scheppende natuurwet schept het nieuwe. Het ei leven. Vissen en vogels. De werkende natuurwet gaat het maken naar de toestand die we nu kennen. Het werd donker.

1:24 De zesde wisseling van donker-licht. De scheppende natuurwet schept het nieuwe. De zoogdieren. En het nieuwe de mens. De werkende natuurwet gaat het zoogdier leven maken naar de toestand die we nu kennen.

1:31 Nu is de scheppende natuurwet klaar. Er komen geen nieuwe dingen meer. De werkende natuurwet en wij mensen. De werkende natuurwet gaat voor onze samenleving niet aan het werk. Wij maken de samenleving zelf. Wij mensen hebben van de scheppende natuurwet fantasie gekregen. Die fantasie staat apart beschreven in hoofdstuk 2. Er staat ook we mogen niet eten van de boom die de vrucht draagt van goed en slecht. We mogen goed en slecht niet tot ons samenlevingssysteem maken. We mogen goed en slecht niet gebruiken om de peuters te vormen.

Dit is geen verhaal van de werkelijkheid een verhaal van de tijdelijke waarheid. Het is een verhaal van de waarheid. De wereld zoals hij nu is.

 

Boven de waterdamp zijn nog enkele gaslagen. Nou en? We komen in de wereld van de luchtdruk. De natuurlijke luchtdruk en de technisch luchtdruk.

De zesde dag. Dat komt uit een heel oud geloof. Zes maanden dat het licht meer wordt. De god van het licht wint. Zes maanden dat het licht minder wordt. De god van het donker wint. Zes wordt als het grootste getal gezien. Meer dan zes is ontelbaar.

De onderdelen de naam dag geven is verwarrend. In het begin zijn nog geen vaste tijden, geen dag en nacht. De namen gebruiken. De eerste wisseling licht en donker. De tweede wisseling licht en donker. Tot de vaste tijden van dag en nacht ontstaan. Een evenwicht tussen Zon, Aarde en Maan.

Tussen de hoofdstukken.

Hoofdstuk twee is geen beschrijving van een landkaart. Heet is de schepping van onze fantasie Het is een beschrijving voor ons mensen hoe samen te leven als wereldbevolking. Iedere naam dient verandert te worden in een andere naam.

Gelijk een mier zijn wij geschapen met een groepsleven. We kunnen fantaseren wat we willen maar we zijn geschapen voor het groepsleven. Man-vrouw-kind. Het dorp. En de grotere groep, de economie. Dat is de natuur.

De fantasie.

We hebben een persoonlijke fantasie en een gezamenlijke fantasie. Fantasie leeft in ons hoofd. Een auto rijdt door de straat. Dat is niet de fantasie. Het is een resultaat van fantasie. De gezamenlijke fantasie. We kunnen een verhaal fantaseren. Het verhaal zit in ons hoofd. We kunnen het verhaal tegen een groep andere mensen vertellen. Die groep mensen krijgen dan het verhaal in hun fantasie, in hun hoofd. We kunnen niet zeggen er loopt een god door de straat, het is een resultaat van de fantasie. De fantasie blijf in de hoofden van de mensen zitten. De groep kan tegen elkaar zeggen dat het verhaal de waarheid is. Dat wordt dan de waarheid van de groep.

We hebben de fantasie in het hoofd. Als we in contact treden met andere personen is dit contact via de fantasie. Persoonlijke fantasie. Van het persoonlijke dienen we geen foute voorstelling te maken. Onze fantasie wordt gevorm tijdens de peuter en kinderjaren. De waarden en normen en de baas van waarden en normen. Uit de traditie nemen we over die bepalen onze fantasie. We leven in een gezamenlijke fantasie. Persoonlijke fantasie is als we buiten de ons aangeleerde gezamenlijke fantasie fantaseren.

Goed en slecht.

Met goed en slecht vormen we het gedrag van huisdieren. Om te weten elk gedrag goed en welk gedrag slecht is heeft het huisdier een baas nodig. Wij mensen leven in de kennis van goed en slecht. Om te bepalen welk gedrag goed is en welk slecht hebben we een baas nodig. Een programmeur. De stem van een persoon uit de verhalenslang van de traditie waar Eva mee praat.

BOEM!

BOEM. Als een donderslag bij heldere hemel zet Jezus een god op aarde. Hij is net zo echt als alle andere goden. De mensen moeten precies dezelfde verhalen vertellen en tegen elkaar vertellen dat het de waarheid is. Op deze manier maken alle kennissen van goed en kwaad hun waarheid.

Wij leven in goed en kwaad. Wij hebben een verhaal dat de grote waarheid bepaald. De bijbehorende baas die beslist welk gedrag goed is en welk gedrag slecht is.

Boem! Boem 1945.

Als een donderslag bij heldere hemel. Amerika zet een nieuwe god op aarde. Een nieuwe baas in de lucht die het gedrag goed en kwaad gaat regelen. Een god die als waarheid heeft het bezit en de verering.

Op de lagere school wordt geleerd het concurrentie principe is natuurlijk. Het zit bij de geboorte in ons. Wij zouden van nature roofdieren zijn volgens de wetenschappers. We hebben het gebit van een vruchteneter. De wetenschap doet nog wat stuiptrekkingen met ze hebben een schedel gevonden. Het verhaal wordt vergeten. Ze hebben nog genoeg voorraad aan andere verhalen Dat volwassen mensen hierover gaan praten wordt verhinder met een emmer discolicht, een warboel aan verhalen. We verdwalen in de verhalen.

Natuurlijke samenleving.

Een samenleving die als baas heeft onze natuurlijke gevoelens? Laten we ons logisch denken wakker maken. En met Genesis als leidraad kunnen we een beeld vormen.

Volgens Genesis

Was de aarde in het begin zo heet dat hij vloeibaar was. Hij was omhuld met water. De vraag waren alle planeten omhuld met water? We kunnen de Middellandse zee op de Maan fantaseren maar er zal geen dampkring ontstaan. We kunnen de Middellandse zee op mars fantaseren maar er zal geen dampkring ontstaan. Dit staat buiten ons onderwerp. Ons leven van mensen hier op aarde. De samenleving van ons mensen hier op aarde.

Op You tube: Een geheim van de bijbel, God Elohim-Narration

Onze samenleving.

De aarde wemelt van de betaalde moordenaars, de soldaten. Er zijn mensen die het recht fantaseren betaalde moordenaars in dienst te hebben. De mensen met het recht van betaalde moordenaars in dienst hebben vertellen dat ze de waarheid hebben en we geloven ze.

Hoe is dit ontstaan? We moeten geloven Jezus heeft dit systeem op aarde gezet. Jezus heeft goed en slecht op aarde gezet.

Zelf denken los van de mensen die fantaseren dat ze het recht hebben betaalde moordenaars in dienst te houden.

Er is een oplossing. We kunnen gaanleven in een systeem van gezamenlijke menselijke gevoelens.

Reacties (0) 

Voordat je kunt reageren moet je aangemeld zijn. Login of maak een gratis account aan.