Een potje boomleven.

Door Haraelmans gepubliceerd op Monday 16 January 11:58

Een potje boomleven.

Natuur onnatuurlijk boven de natuur.

Naar aanleiding van het artikel: Bomen kunnen praten. In de krant De Limburger.

Een boom staat niet los in het dorp. Ze vormen een samen.

Een boom in het dorp wordt ziek. Dat betekent de chemische processen in de boom veranderen. Er komen andere stoffen. Deze stoffen komen ook in het blad. Ze zullen in het gas zitten die het blad uitademt. De wind waait in het dorp. Het gas met de andere stoffen komt bij de andere bomen. Ze zullen hier de chemische processen in het blad beïnvloeden.

Die andere stoffen zullen via de wortelpunt ook in de grond komen. Het grondwater stroomt. Die stoffen zullen de wortels van de andere bomen bereiken. En daar reacties op de chemische processen hebben.

Een peuter op de peuterschool staat niet alleen maar samen in de groep. Wat vertel ik nu voor een onzin. De peuters staan los geïsoleerd los van elkaar. Dat regelt de kleuterjuf met het commando braaf en stout. Het wordt voorkomen dat de peuters samen wat gaan doen. Dat hun menselijke gevoelens een samen gaan vormen. Punt 1.

Een gezin met problemen in het dorp. De ellende waait door het dorp. De andere mensen merken eer niets van. Wij hebben geen samen.

Vaststelling.

Bomen hebben meer samenleving als wij mensen.

In een mensendorp waait geen wind van samenleving. Punt 1. Er waaien onzichtbare wezens voorbij. Een soldaat. Een uniform maar of er een soldaat in zit? Misschien is het wel en pastoor die een soldatenuniform heeft aangetrokken. Wat er allemaal in de straat voorbij waait.

Wat is dat nu weer? Waait er een god voorbij. We gaan het helemaal beleven. De carnavalsoptocht van de goden waait voorbij. Zal er een echte god tussen zitten?

Laten we fantaseren.

We hebben een potje boomleven zonder samenleving.

We hebben een potje ei leven zonder samenleving. Er zijn dieren die hebben de hersens in de ruggengraat.

We hebben een potje zoogdier leven in ons zonder samenleving. Leven met navelstreng.

We hebben fantasie leven in ons zonder samenleving.

Wat zal er nu gebeuren als we samenleving in ons leven brengen? We kunnen het. Bij de peuters niet meer blokkeren dat ze een samen gaan opbouwen.

Waaien.

Onze fantasie waait zonder enig houvast door de luchten. We hebben niets als houvast voor onze fantasie, geen samen. We fantaseren in goed en slecht om toch houvast te krijgen.

Onze waarheid.

We stellen onze waarheid vast in groepen. Als iedereen van onze groep zegt dat het waar is dan wordt dat voor ons de waarheid. Hebben we op de kleuterschool zo geleerd. We hebben geen waarheid die vastgesteld is op de natuur. We hebben geen menselijke gevoelens. We kunnen ons slapende persoonlijke mens zijn gevoelens wakker maken. Het logisch denken.

We kunnen een vaststelling maken die gebaseerd is op natuur.

Punt 1 De manier waarop we peuters leiden. Dat het ontwikkelen van een samen geblokkeerd wordt.

Zomaar een vraag.

Er zijn slangen die hun prooi met vergif doden. De slang eet de prooi op. Het vergif komt in de slang. Hoe kan het nu dat de slang zichzelf niet vergiftigd?

Een nieuwe beschaving ontstaat doordat ze de oude beschaving opeet. Het vergif van de oude beschaving, de betaalde moordenaar komt in de nieuwe beschaving.

Het verhaal genesis de eerste vier hoofdstukken staat niet los van de natuurwet. Wij staan los van de natuurwet. We doen zelfs geen poging om het lezen. We zijn te druk bezig met het vergif in de mensheid, de betaalde moordenaar.

We zijn te druk met onze groepswaarheden. Een echte waarheid zal altijd voor heel de wereldbevolking gelden.

Voortbestaan.

Het vergif voor een mensen samenleving vereren we. De betaalde moordenaars de legers. Iedere groep het onze leger.

Het vergif voor een mensen samenleving vereren we. Een peuter kan de strijd tegen de volwassen mensen niet winnen. De strijd tegen het vergif goed en kwaad. Deze oorlog hebben we in ons. Die oorlog blijft in de mens zitten.

Reacties (0) 

Voordat je kunt reageren moet je aangemeld zijn. Login of maak een gratis account aan.