De eerste stap naar menszijn.

Door Haraelmans gepubliceerd op Wednesday 11 January 19:42

De eerste stap.

Genesis zegt het begin is het begin. En het begin van hoofdstuk een is het begin. Een ruimte voor het leven en het leven. En het begin van hoofdstuk twee is het begin van hoofdstuk twee. Een samenlevingsvorm voor ons mensen. Een mier weet bij de geboorte zijn plaats in het nest. Een baby weet bij zijn geboorte zijn plaats in het dorp. En het begin van hoofdstuk drie is het begin van hoofdstuk drie. De valse mens met een verkeerde geest. Een geest van goed en kwaad. En het begin van hoofdstuk vier is het begin van hoofdstuk vier. De mens met een valse samenleving. De samenleving van goed en slecht.

We hebben vele goden op aarde. Allemaal hebben ze een eigen verhalenbundel. Allemaal vertellen ze dat de betaalde moordenaars, de legers door hun god uitbetaald worden. We blijven roeren in deze warboel van verhalen. Groepen mensen die elkaar vertellen dat zij de echte verhalen hebben.

Het begin is het begin. Man en vrouw gaan samen door het leven. De vrouw wil een man die goed is. Helaas de mannen zijn valse mannen met een goed en slecht. Er zijn geen andere.

Het begin. Een vrouw wil een man zonder deuken. Ze rijdt eerst een deuk in de auto en blijft dan maar klagen dat ze geen deuk wil. En dit doen de Eva’s al van af de eerste Eva. Die deuken in de man ontstaan in de peutertijd. De peuterschool heeft meer weg van een botsbaan op de kermis. Het leven van een peuter bestaat uit aanvaringen. En bij iedere aanvaring krijgt het geestelijk leven van de peuter de nodige kreukels mee. Als autowrakken slepen we ons door het leven.

Als een Eva een man zonder deuk wil zal ze op moeten houden met deuken maken. De kleuterleidster zal een kleuter begeleidster moeten worden. De kleuters begeleiden naar hun plaats in het geestelijk dorp waar de mensen niet als valse mensen leven met goed en slecht maar als echte mensen. Dat geestelijk dorp moet dus gevormd worden. De kleuters niet leiden naar de wereldeconomie van persoonlijk bezit. De geestelijke wrakken van goed en slecht. Maar naar een wereldeconomie van gezamenlijk bezit. De wereld is het bezit van ieder mens.

De eerste stap. De Eva worden ervan bewust dat ze een goede man willen. Dus niet een geestelijk wrak van goed en kwaad. Ervan bewust worden dat eer geen goede mannen zijn. Er van bewust worden dat ze het zelf veroorzaken door de aanvaringen op de kleuterschool.

Zich afvragen welke wereld wil ik de kinderen nalaten?

Het wereldprobleem.

Het probleem op onze wereld is dat de aarde wemelt van betaalde moordenaars.

Het probleem is dat we een geheime wereldregering hebben. Een geheime wereldregering die de betaalde moordenaars betaald.

Waar praten we over? Deze geestelijke gestoordheid van de wereldbevolking blijf niet uit zichzelf bestaan. Het systeem wordt bij iedere peuter vernieuwd. Wereldwijd. Met een geest geblust en gedeukt als een auto voor de sloop gaan de peuters naar de lagere school. Waar praten we over?

De peuters groot laten worden zonder dat we er sloopauto’s van maken. Hun geest in puin werken zodat ze niet meer in staat zijn geestelijk te leven.

Het begin blijft.

Een vrouw die een goede man wil. Het is toch niet moeilijk te zien dat nu op de peuterschool de mannen van de toekomst in puin geholpen worden. Die aanvaringen met goed en slecht die bij ieder voor onherstelbare schade in de geest zorgen.

Wij vluchten.

We fantaseren onzichtbare krachten en wezens voor onze geboorte. We fantaseren onzichtbare wezens en onzichtbare krachten na onze dood. We fantaseren, we bepalen ons leven niet zelf. Ons leven wordt geleid door het onzichtbare. Wij als wereldbevolking bepalen hoe we als wereldbevolking leven.

Liefde voor peuters.

De terreur die volwassenen uitoefenen met hun goed en slecht. Een peuter heeft drie of meerdere keren per dag een rechtszaak. De volwassenen beslissen met goed en slecht over het gedrag. En dat na dag.

Als een vrouw denkt ik wil een goede man. Ze kan dan toch verder denken. Met fantaseren blijven we in goed en kwaad vast zitten. We blijven mensen die leven met de tegenstelling in ons.

Leven in de werkelijkheid.

We kunnen als mensheid in de werkelijkheid gaan leven. We hebben van de natuur fantasie gekregen. We hebben van de natuur niet de wezens van goed en slecht gekregen. Die hebben we zelf gefantaseerd.

Man en vrouw kunnen in de toekomst samen gaan leven in de werkelijkheid zoals we die van de natuurwet hebben gekregen.

De vraag is hoe gaan we de peuters behandelen. Laten we ze de werkelijkheid van de samenleving de natuur zoals we die van de natuur hebben gekregen ontdekken. Of gaan we door met ons goed en slecht. Dat de peuters als geestelijke wrakken naar de lagere school gaan.

Wij mensen beslissen en niet de wezens van goed en slecht beslissen.

Wij mensen zijn niet meer de baas op aarde. We hebben de onzichtbare gefantaseerde wezens de baas over ons gemaakt. Iedere groep met zijn eigen gefantaseerde waarheid.

Wij mensen zijn niet meer de baas over ons menszijn. Niet meer baas over onze gevoelens.

Geweten. Dood gemaakt door de fantasie goed en slecht. Een Nederlandse soldaat mag geen gevoel van een mens hebben. Hij moet het gevoel van goed en slecht hebben.

Logisch denken. Dood gemaakt. Tot onze vijand gemaakt.  Het goed en slecht staat erboven.

Onderling vertrouwen. Dood gemaakt. Het goed en slecht staat daar boven.

Onderlinge waardering. Dood gemaakt. Ieder kan voor zich toch een lijstje maken. Wat bepaald het mens zijn. En overal komt achter dood gemaakt met de fantasie van goed en slecht. Die is belangrijker.

Wij voelen ons te hoog om hier op aarde te leven. We fantaseren met goed en kwaad dat we ergens in de lucht leven iedere mens met zijn eigen fantasiewereld. We leven niet hier op aarde daar staan we boven. Dat we hier op aarde rondlopen daar maken we een fantasie kronkel van. Iedere groep met zijn eigen fantasie kronkels en iedere groep heeft de kronkels die waar zijn. Die fantasie kronkels zijn niet gefantaseerd maar door de natuurwet gemaakt fantaseren we.

We maken het leven van mens zijn dood. Het wordt vervangen door het fantasie leven van goed en slecht.

Dat het fantasieleven ons menselijk leven dood maakt wordt gaat niet vanzelf. Dat zien we bij de peuters. We laten het mens zijn van de peuter niet tot ontwikkeling komen. Met geweld wordt het onderdrukt door onze kennis van goed en slecht. Als menselijke geestelijke wrakken gaan ze naar de lagere school. Met de terreur van goede en slecht worden ze gevormd tot een Nederlandse soldaat met een dood mensen leven.

De gevoelens van peuters en de kinderen daar staan wij boven als wezens die leven in een kennis van goed en slecht. Met een dood mensen leven.

De gevoelens van andere mensen daar staan wij boven als wezens die leven in een kennis van goed en slecht. Met een dood mensen leven.

Onze eigen gevoelens daar staan wij boven als mens die leeft in de wereld van de kennis van goed en slecht. Met een dood mensen leven. Wij zijn belangrijker met ons leven in goed en slecht dan ons mens zijn.

Van de natuurwet hebben we de kennis van goed en slecht om dieren tot huisdier te maken. We maken de peuters tot dieren door het mens zijn dat ze in zich hebben te onderdrukken.

We moeten ons tegenover elkaar belangrijker maken. We weten het echte goed en kwaad te vertellen. Ons menszijn daar staan we boven.

Of we leven in een samenleving van ons mens zijn.

Of we leven in een fantasiewereld van de kennis van goed en kwaad.

We voelen ons te hoog om te leven in een samenleving van het mens zijn en fantaseren er op los.

De betaalde moordenaars, de legers worden betaald door hun goden. Ieder god met zijn eigen groep.

 

Reacties (0) 

Voordat je kunt reageren moet je aangemeld zijn. Login of maak een gratis account aan.