Mijn scheppings verhaal Kleuter spannend 1

Door Haraelmans gepubliceerd op Sunday 06 November 13:18

Mijn scheppingsverhaal kleuter spannend 1.

Met een fantasie stem in mijn fantasie praat ik. De stem van toen ik nog een jongetje was, zo van een drie vijf jaar. Grote mensen die zijn gek want die maken oorlog mocht ik niet zeggen. Op de vraag hoeveel samenleving is er in de mensheid kreeg ik geen antwoord. Ja, antwoorden kreeg ik meer dan ik wilde horen maar dat waren antwoorden op vragen die ik niet had.

Mijn scheppingsverhaal.

In het begin was er materie en energie. Wie heeft die materie geschapen? Is de materie er altijd geweest? Zo niet, hoe kan uit het niets iets ontstaan? Dat zijn vragen voor grote mensen. Mijn stem in mijn fantasie, die van de peuter van drie vijf jaar pakt de aarde als begin.

Mijn verhaal.

De wereld.

Er zijn twee krachten. Een. De natuurkracht die nieuwe dingen laat ontstaan. Twee. De natuurwet die gaat met de nieuwe dingen aan het werk om evenwicht te maken met het al bestaande.

Onze fantasie. Onze samenleving.

De scheppende natuurkracht schept dat in iedere baby een systeem van samenleven ingeboren is. Een geraamte, het droge gedeelte. In onze samenleving is de werkende natuurwet niet actief. In onze samenleving wordt het werk van de werkende natuurwet gedaan door onze vrij fantasie. Het vlees.

De schepping van onze levensruimte. De aarde met de dampkring. De schepping van het leven. 

In het begin was de aarde zo heet dat hij vormloos was. Hij was omgeven met een laag water. De werkende natuurwet is aan het werk om er de ruimte voor het leven van te maken. De werkende natuurwet zorgde dat de aarde afwisselend in het licht en duister kwam. Het licht krijgt de naam dag. Het donker krijgt de naam nacht. Boven de waterlaag kwam een damplaag van water. Er ontstaan diepe kuilen in de aarde waarin het water samen stroomt. De afgekoelde vaste aarde wordt zichtbaar.

De leefruimte is klaar voor het leven. Het planten leven.

De leefruimte is klaar voor het planten leven. De scheppende natuurwet schept het planten leven. Ook de vruchtbomen. De werkende natuurwet gaat het regelen dat alles met het al bestaande in evenwicht komt.

De werkende natuurwet gaat aan het werk. Het evenwicht tussen zon maan en aarde wordt tot staand gebracht. Dat en nacht krijgen een vast ritme, een vaste tijdhoeveelheid. De maand krijgt een vaste tijdhoeveelheid. Het jaar krijgt een vaste tijdhoeveelheid. (De week, zeven dagen. Deze tijdshoeveelheid is niet door de natuurwet gemaakt. Het is onze fantasie die we als baas over de natuurwet stellen) De natuurlijke tijdseenheden passen we aan.

De leefruimte is klaar voor de vissen en vogels.

De leefruimte is klaar voor de vissen het leven in het water en de vogels het leven in de lucht. De scheppende natuurkracht schept de vissen en de vogels. De werkende natuurwet gaat aan het werk om alles met het al bestaande in evenwicht te brengen.

De leefruimte is klaar voor de dieren op het land. Dus ook klaar voor ons mensen.

De scheppende natuurkracht laat ontstaan. De werkende natuurkracht werkt om alles in evenwicht te krijgen. De scheppende natuurkracht schept dieren die we de naam lagere dieren hebben gegeven. Ze hebben alleen instinkt gedrag, de jongen blijven niet bij de ouders. We zien de zoogdieren, de jongen blijven een tijdje bij de ouders en leren door het gedrag van de ouders na te doen. Voedsel. Wij mensen hebben het gebit van een vruchten eter.

Wij mensen, zowel de man als de vrouw hebben fantasie.

Hoe de fantasie geschapen is afwijkend van de hiervoor beschreven werking van de natuur. Vandaar dat het in een apart gedeelte beschreven wordt, deel twee. Wat tijd betreft hoort het hier. Wij zijn  onze fantasie.

Aanvullend.

Het nadoen gedrag van mensenbaby en kind mag wel wat meer aandacht krijgen. Een aap. Als bij een apenmoeder de pasgeboren meisjesbaby wordt weggehaald en zonder moeder grootgebracht, als de baby volwassen is en moeder wordt zal ze deze baby verstoten. De zorg die een aap voor de zuigeling heeft wordt schijnbaar aangeleerd in de zuigelingenleeftijd. Een paard. Kunstmatige bevruchting. Er moet een hengst in de buurt zijn of in ieder geval de geur van een hengst. Is dit niet het geval dan zal de merrie het veulen verstoten.

Zo is onze fantasie door de natuur geschapen.

Er is een vast gedeelte dat niet vrij is, het geraamte. De organisatie van de samenleving. Dat heeft iedere baby bij de geboorte in zich. De rest van de fantasie is de vrije fantasie. Het vlees.

Kennis van goed en kwaad.

Zo leven we niet. We hebben met de vrije fantasie het vast gedeelte, het geraamte in de fantasie dood gemaakt. De vrouw die geen vast gedrag van een vrouw in zich heeft is op zoek naar een man. De vrouw is zoals we fantaseren hoe een vrouw is. De man heeft geen vast gedrag van een man in zich. De man die geen vast gedrag van een man in zich heeft is op zoek naar een vrouw. De man is als een wezen dat we fantaseren, zo is een man. We hebben het vast gedrag dood gemaakt. We weten het niet meer, maar geven het in onze hoogmoed niet toe. We blijven volhouden we kunnen een betere samenleving fantaseren dan de schepping van de scheppende natuurwet.

De kennis van goed en slecht.

De kennis van goed en slecht hebben we zodat we van dieren huisdieren en werkdieren kunnen maken. Met braaf en stout kunnen we een dier het gedrag aanleren dat wij wensen. Het natuurlijk aangeleerd gedrag van het dier krijgt geen kans zich te ontwikkelen. Dat is dood. Het is toch duidelijk dat we dit met de kinderen niet moeten doen.

De schepping van onze fantasie.

Het vast gedeelte, het geraamte. Vast betekent het veranderd niet in de traditie. Het is vaststaand. Iedere mensenbaby heeft het bij de geboorte in zich. De eerste mens en nu nog. Er volgt een beschrijving van het geraamte, de vaststaande fantasie die dus eigenlijk geen fantasie genoemd kan worden. Om de stroom een traditie stroom te noemen is verkeerd. Hij is vaststaand. De schepping van het vaststaande gedeelte van onze fantasie. De stroom is het contact tussen de verschillende landdelen. De landdelen de indeling in groepen mensen.

Komt er nog wat van? De schepping van onze fantasie door de scheppende natuurwet.

De scheppende natuurwet neemt droge aarde en vormt daarmee het geraamte, het vast gedeelte van onze fantasie. Het vlees het zachte gedeelte is onze vrije fantasie.

De hof. Een wereldorganisatie van de economie. Hier is het goud goed. ier is hhhhhhier is het goud goed  Die wereldorganisatie heeft een aftakking naar ieder dorp op aarde. Het dorp. Hier is het goud goed. Het inkomen van ieder dorp lid over heel de wereld is gelijk en wordt bepaald door het lid zijn van het dorp. Studeren is werken. Dan krijgen studente toch betaald. En na de studie hetzelfde als dorp lid betaald. Dat moeilijk gedoe over hun werk. Dat ze dan een baan zoeken die niet moeilijk is.

Het dorp. In het dorp is ook het sociaal leven. Met een organisatie die heeft een vertakking naar iedere dorpswijk. Een stadswijk is een dorp. De organisatie van de wijk heeft een aftakking naar iedere put. Een aftakking naar familie.

Tot hier is het de fantasie van een mens. Voor vrouw en man geen verschil. De scheppende natuurkracht neemt een rib uit de fantasie van de mens en maakt een kopie. Het verschil tussen de fantasie van de man en vrouw is een rib. De fantasie, het gedeelte het vlees bleef voor beiden zichtbaar. Wil een man en een vrouw samengaan dan zal het vlees een fantasie dienen te worden. Wil een man een vouw nemen zal hij het vlees, de fantasie van zijn ouders los dienen te laten. Dan kan hij met de vrouw een vlees worden.

Hier is het einde van de zesde dag.

Hier gaat de scheppende natuurwet in rust.

Hier schept de scheppende natuurwet geen nieuwe dingen meer.

De mensen die zich het recht fantaseren betaalde moordenaars in dienst te hebben fantaseren zich boven het logisch. Zij hebben last van de Eva ziekte in hun hoogmoed fantaseren ze zich boven de natuurwet. En die mensen betalen ook de Genesis vertalers. En dat vereren wij.

Onze samenleving dient de basis van de scheppende natuurwet te hebben. Dat de scheppende natuurwet de baas op aarde is dienen we te accepteren.

Dat onze fantasie de werkende natuurwet vervangt geldt alleen voor de organisatie van onze samenleving.

Reacties (0) 

Voordat je kunt reageren moet je aangemeld zijn. Login of maak een gratis account aan.