Laat ons een stellen dat

Door Haraelmans gepubliceerd op Monday 10 October 12:43

Laat ons eens stellen dat

De aantekeningen voor de wetenschapper Genesis de eerste vier hoofdstukken klaar.

Waarom maken wij de wereldbevolking oorlog met ons de wereldbevolking?

We hebben de mogelijkheid van twee vormen voor de wereldsamenleving.

Twee vormen dus. De natuurlijke vorm de kinderen opvoeden zonder gespletenheid of de huisdier vorm. De kinderen opvoeden gelijk we de huisdieren opvoeden.

De kern.

1 Het onderwerp is de basis van onze fantasie. Ons geestelijk leven.

2 Een kind van 3-5 jaar kent geen verschil tussen waar en onwaar. Voor het kind is alles waarheid. (Leeftijd gebaseerd op logisch)

3 De basis van de fantasie kent twee vormen. De natuurlijke vorm (Hoofdstuk 2 de zorg van de moeder voor het kind) en de gefantaseerde vorm, een kennis van goed en slecht. (Hoofdstuk 3 en 4 een verhalen gerommel) Het kind kan maar in een basis opgroeien.

4 welke basis het kind voor zijn fantasie krijgt kan het niet zelf beslissen. De kleuterjuf beslist. De kleuterjuf beslist niet zelf, ze is onderdeel van de volwassenen wereld.

5 Het is duidelijk dat wij als basis voor de fantasie, het geestelijk leven gebruiken de fantasie van de gestoorde uit hoofdstuk 3 en 4. Verhalen over goed en kwaad.

Dit is het gehele verhaal. Daarom dus maken wij de wereldbevolking oorlog met ons de wereldbevolking. Wat wij wetenschappers noemen, ze praten toch alleen aan de oppervlakte. Ze dringen niet de diepte in. Ze komen niet verder dan goed en slecht. Het begin wordt overgeslagen ze beginnen bij Kaïn. Dat hebben wij bij verhalen over moord tot norm gemaakt.

De ziel. Er zijn dieren waarvan de jonge een tijdje bij de ouder dieren blijven. De Jongen leren door de ouders na te doen. Ze hebben een ziel. Wij hebben een ziel. Wij hebben daarboven op de fantasie. Kleuters doen het gedrag van de ouders na. Ze doen ook het gedrag van de andere kinderen na. De kleuters hechten zich onderling. Voor de baby groeit de moeder tot heel het dorp.

Het ingrijpen van de kleuterjuf. Een kind fantaseert een spelletje waarbij het zichzelf of andere kinderen kan verwonden. Dit ingrijpen heeft niet als basis goed en slecht maar als basis het logisch.

Genesis schrijft als een kleuter. Bij iedere zin moet je, je afvragen wat bedoel je? Een stem in uw fantasie zal antwoord geven. De stem van Genesis.

De basis van de fantasie zit diep in ons. We ervaren het als natuurlijk. En verdedigen het. Kunnen we de stemmen van goed en kwaad, moord en haat overwinnen? Naar de stem van Genesis luisteren.

De economie is eerder behandelt.

Welke wereld gaan we de kinderen nalaten?

Genesis is niet de stem van de waarheid. Het is een stem die over de waarheid verteld. De echte stem van de waarheid is mannin. De moeder die de natuurwet gemaakt heeft. En die stem is voor iedere mens op aarde gelijk. De zorg van de moeder heeft geen verhalen nodig. Die is er gewoon.

De offer-fantasie. Die god bestaat uit verhalen. De basis voor de verhalen vinden we bij Kaïn. Het moordgedoe, wat hij met zijn fantasiestem, zijn beschermde moord bij elkaar rommelt. En verhalen over goed en kwaad zijn er genoeg. De verhalen die het kind van 3-5 jaar verteld worden zijn de god als hij volwassen is. Onze god is de verhalen die we als kind van 3-5 jaar verteld hebben gekregen en ieder mens blijft vol houden die verhalen zijn de waarheid.

Als wereldbevolking leven we in een wereld van goed en kwaad. Een samenleven die we zelf in elkaar fantaseren. Iedere groep voor zich. Dat gefantaseer is niet de natuurwet. Het is onze fantasie. De natuurwet heeft geen god gemaakt. Kaïn maakt een offer-fantasie. Hij beschermd zijn moord met het recht op moord. Door de moord eigent hij zich het erfrecht van de offergaven toe.

De natuurwet heeft voor ons een andere samenleving gepland. Een samenleving die we als innerlijke drang nog in ons hebben. Die we geen kans geven zich te ontwikkelen. We maken de geestelijke gestoordheid van Eva en Kaïn tot onze waarheid.

De waarheid wordt bepaald door de verhalen die tegen de kinderen van 3-5 jaar verteld worden. Dat geldt ook voor de paus en andere geloofleiders. Krijgen de kinderen andere verhalen verteld ontstaat een andere waarheid. De waarden en normen in een samenleving zullen de waarden en normen zijn die het kind van 3-5 jaar geleerd krijgt.

Willen we een samenleving gebaseerd op onze innerlijke aandrang dan zullen we de kinderen van 3-5 jaar deze aandrang dienen te leren.

We willen niet wij hebben de verhaaltjes van de moordende oorlogmakers als waarheid. Worden ze niet meer gelooft dan maken ze toch gewoon andere verhalen. Wij zijn van nature roofdieren. Maar wel met het gebit van een vruchten eter. Er was een aap zonder fantasie. Er kwam de aap met een halve mensen fantasie. Er kwam een aap met een hele mensen fantasie. Toen is de aap meet de halve mensen fantasie uitgestorven. En het geheel werd bewezen met schedels. Maak zelf het lijstje met wetenschappelijke fantasie maar meer compleet. Nu hebben ze hun fantasie de mens hecht zich maar aan een mens. Tussen mensen van een groep is geen hechting. Wordt niet meer gelooft. Dan maken ze toch een nieuwe fantasie.

Het wisselen van een beschaving gaat met massamoord gepaard. Daar maken de wetenschappers wel fantasie verhaaltjes van die gelooft moeten worden. Met onze slimheid doen we niets anders als elkaar in ellende helpen. Daar hebben de wetenschappers wel fantasie verhaaltjes voor die gelooft moeten worden. We komen niet uitgelooft.

Reacties (0) 

Voordat je kunt reageren moet je aangemeld zijn. Login of maak een gratis account aan.