3 Mijn woorden. schepping goed en kwaad

Door Haraelmans gepubliceerd op Thursday 15 September 01:28

3 Mijn woorden Genesis Schepping oorlog 3+4

Deel 1 van boek 2. (In de bijbel. Genesis hoofdstuk 3)

Inleiding. Oorlog maken is niet volgens de natuurwet.

Dat we als wereldbevolking leven in strijd om bezit is niet de natuurwet. We leven met offergaven fantasieën. Groepen mensen met ieder een eigen fantasie van goed en kwaad. Dat is in de ons bekende geschiedenis zo en is nu zo. Dat we leven onder de terreur van de fantasie van de kasteelridders is niet natuurwet.

Als mensheid, de gehele wereldbevolking dus. Hebben we twee mogelijkheden. Een leven (Als persoon.) met samenleving (Leven groepslid) of leven met een offergaven fantasieën, de kennissen van goed en slecht. De keuze wordt vastgezet in de traditie, datgene waarmee de kinderen op de wereld gevormd worden. Dat is wereldwijd dus niet per land. Onze kijk op de wereld zit in een gevangenis. In onze opvoeding wordt een gevangenis gevormd voor onze fantasie. Het bewustzijn Nederland is de wereldbevolking wordt daarin geplaats. Mensen buiten Nederland zijn minderwaardige mensen. Die zijn nog minder mens dan een aap. Als die vermoord worden heeft het geen betekenis.

De gevangenis van de fantasie afbreken. In uw fantasie de grens Nederland weghalen. Als dat lukt zullen uw ogen stellig geopend worden en kunt U de hele aarde met wereldbevolking zien. Dan moet mannin nog zien om de mens te overtuigen en de weg naar wereldvrede ligt klaar. De traditie van oorlog maken kan vervangen worden door de traditie van het samenleven.

We raken niet uitgeput met een lofzang te zingen op onze gevangenis Nederland, Nederland de gevangenis van onze fantasie.

Verder met, hoe verteld Genesis het.

De moord op Mannin. Door Eva. In dit hoofdstuk komt aan bod de veranderingen in de persoon door de kennis van goed en kwaad

We zijn een stuk verder in de geschiedenis.

Er is een dorp ontstaan. De mensen hebben een gesproken taal ontwikkeld. Ze vertellen verhalen. Er zijn verhalen die in de traditie komen. Verhalen lijkend op het sinterklaas verhaal. Verhalen over de strijd van de zon met de duisternis. Elke morgen overwint de zon de duisternis. Verhalen over de bliksem vrouw en haar man de donderman. Er is een verhalenslang in de traditie.

Van de boom die als vrucht de kennis van goed en kwaad draagt.

We mogen van deze boom niet eten. De vrouw doet het toch en krijgt de naam Eva. Ook de man eet en krijgt de naam Adam. We maken de kennis van goed en kwaad tot ons geestelijk voedsel. Hiermee maken we zowel ons natuurlijk persoonlijk leven als ons natuurlijk groepsleven dood. Als huisdieren leven we als persoon en als groep in een wereld die bepaald wordt door het goed en kwaad.

De stem waar de vrouw mee praat.

Eva praat met een andere stem. Een stem uit de verhalenbundel. Ze praat met de donderman. De stem van de donderman is niet buiten haar maar in haar hoofd, in de fantasie. Eva praat met een stem in haar eigen fantasie. Eva praat tegen de stem van de donderman en die stem zit in haar fantasie.

 

Verder met het verhaal.

3:1 De vrouw sprak met een fantasie stem, de stem van de dondergod. Een figuur uit een verhaal. De fantasie stem praat met de fantasie van de vrouw. Hij vroeg is het zo dat de God fantasie heeft gezegd dat u van elke boom in de tuin mag eten?

3:2 De vrouw antwoorde de slang. Van de vrucht van de bomen in de tuin mogen we eten.

3:3 Maar het eten van de verboden boom, de boom van de kennis van goed en kwaad God fantasie heeft gezegd: U mag ze niet aanraken zodat mannin niet sterft.

3:4 De fantasie stem gaat de hoogmoed van de vrouw strelen. Mannin zal volstrekt niet sterven.

3:5 Wan de God fantasie weet dat de dag waarop U eet stellig U ogen open zullen gaan. Waarna U als God fantasie bent kennend goed en kwaad. En heerser over de mensen.

3:6 De vrouw gaat de kennis van goed en kwaad, als goed geestelijk voedsel zien. In hoogmoed ziet ze zich als gelijke van de God fantasie. Als een tovenaar Princes midden in het dorp op een troon van goud en diamant. Omgeven door heel veel slaven. Dertien slaven om de aardappelen te schillen. Ze wist ook de man hoogmoedig te maken met de kennis van goed en slecht. Het is goed als geestelijk voedsel. Daarmee wordt de kennis van goed en slecht een groepsfantasie.

3:7 Toen zagen ze van elkaar hun hoogmoed en ze gingen zich tegenover elkaar schamen. Ze maakten zich hoofdbedekkingen om hun hoogmoed voor elkaar te verbergen. Ze maakte zich een scherm waarachter ze hun hoogmoed verstopte.

Hoofdstuk 2

3:8 Later hoorden de man en de vrouw de stem van God fantasie. Waarop de man en zijn vrouw zich tussen de andere mensen van het dorp gingen verstoppen.

3:9 God fantasie bleef hun roepen: waar zijn jullie?

3:10 Tenslotte zei de mens: Ik hoorde uw stem maar ik schaamde me omdat mijn fantasie van hoogmoed naakt is en daarom verborg ik mij.

3:11 Hierop zei de God fantasie: Wie heeft u verteld dat uw fantasie U hoogmoed naakt is? Hebt u soms gegeten van de boom met de vrucht van goed en kwaad?

3:12 De man zei: Mijn vrouw heeft mij van de vrucht gegeven en toen heb ik ervan gegeten. Ze had mij ervan overtuigd dat ik dezelfde kracht zou krijgen als U.

3:13 God fantasie vroeg aan de vrouw: Wat hebt U nu gedaan? De vrouw antwoorde: De slang, de fantasie stem in mijn hoofd heeft mij bedrogen en toen heb ik ervan gegeten. Mijn hoogmoed vertelde mij dat ik gelijk aan U zou worden.

Hoofdstuk 3

De slang, de fantasie stem in het hoofd van de vrouw. De traditie.

1:14 God fantasie zei tot de slang, de fantasie stem van de vrouw. Omdat u dit hebt gedaan Bent U de vervloekte onder alle fantasie.

1:15 Een moeder wil de kinderen opvoeden met de diepere gevoelens. De slang de fantasie stem in het hoofd. De stem van de traditie van goed en slecht dwingt haar de kinderen op te voeden met de kennis van goed en slecht

Hoofdstuk 4

De vrouw. De moeder.

1:16 Dat de moeder in gespletenheid leeft van persoon en groepslid heeft zijn uitwerkingen op het zenuwachtig zijn. Naar de medicijnkast pilletje hier, pilletje daar. De zenuwachtigheid heeft zijn uitwerking op de spieren. Een verhoogde spierspanning. En de verhoogde spierspanning zal een geboorte moeilijker maken. Een moeder blijft voor een man altijd een beetje kind. Ze wil waardering krijgen. De hoogmoed van gelijk zijn aan de drie scheppers heeft zijn tegenpool. Als een kind wil de moeder van haar man een snoepje krijgen. Daarbij gaat het niet om het snoepje maar om het gebaar. Als een kind wil en moeder soms meegenomen worden naar de speeltuin. Nou ja speeltuin een dierentuin of zo. Mannen! Meer begrip voor hun auto dan voor hun vrouw. De man moet in zijn mannenwereld stoer doen. Tussen het stoer doen en aandacht voor zijn vrouw dient hij een evenwicht te vinden.

Hoofdstuk 5

1:17 De man krijgt de naam Adam. Doordat de man de fantasie heeft van hoogmoed, hij is gelijk aan de scheppers is de basis van zijn fantasie vervloekt. Met ellende zal hij de opbrengst van de fantasie eten. Heel zijn leven.

1:18 Haat en moord zal de fantasie opleveren. En daar zal de fantasie van leven.

1:19 Het plezier in het werk zal verloren gaan doordat er geen onderlinge waardering meer is voor elkaars werk. Stof van de aarde. Een dure sportwagen. Uit stoffen die uit de aarde gehaald zijn is hij samengesteld. Hij wordt een tijdje gebruikt. Hij zal weer uiteenvallen tot de stoffen waaruit hij is samengesteld. En die stoffen worden weer opgenomen door de aarde. Het onderwerp hier is het persoonlijk fantasie leven. De vreugde en de onvreugde.

1:20 Adam geeft zijn vrouw de naam Eva. Zij wordt de geestelijke moeder van iedereen die leeft.

Hoofdstuk 6

1:21 God fantasie maakt lange kleren voor Eva en Adam. Adam en Eve gaan zich niet alleen wederzijds schamen voor hun hoogmoed maar voor hun hele fantasie. God fantasie maakt een afscherming van hun fantasie. De fantasie hoogmoed wordt omhuld met een mantel van schone schijn. Fantasie verhaaltjes van wat ben ik toch belangrijk.

Hoofdstuk 7

1:22 God fantasie zet de mens uit de hof van eden, uit het dorp om de aardbodem te bebouwen waaruit hij genomen was. Wij hebben de basis van de fantasie, het samenleven verandert. En als basis gemaakt de kennis van goed en slecht.

1:23 We kunnen niet in beiden fantasieën gelijk leven. Leven tot onbepaalde tijd. Dat moet zijn leven in een onbepaalde ruimte. Met de kennis van goed en slecht leven we in onze groep en niet als wereldburger, lid van de mensheid. Als wereldburg tussen de wereldburgers leven we grenzeloos.

Hoofdstuk 8

1:24 Wij zijn uit de samenleving van wereldburger verdreven om als groepen van mensen te leven. De weg naar de boom van het leven, de wereldbevolking als een mensengroep is er. Hij wordt bewaakt door onze hoogmoed dat we de baas zijn over de natuurwet. En bewaakt door gezamenlijke roddelpraat.

Dit is wat er in Genesis staat en dat zeg ik in naam van mijn fantasie. Wat is uw fantasie? Volgens de geloof leiders en landleiders hebben we geen fantasie. We zijn als honden fantasieloos volgens hen.

We moeten een samenleving opbouwen gelijke de honden die hebben. Gedresseerd met goed en kwaad. Hitler had zijn honden maatschappij. De nazi wisten wat goed was. Ze waren baas over de natuurwet in hun hoogmoed.

 

Reacties (0) 

Voordat je kunt reageren moet je aangemeld zijn. Login of maak een gratis account aan.