Genesis hoofdstuk Genesis hoofdstuk 5 het boek van Adam's geschiedenis

Door Haraelmans gepubliceerd op Tuesday 16 August 18:47

Genesis hoofdstuk 5 Het boek van Adams geschiedenis.

Hoofdstuk 5 is een nieuw boek, een nieuw verhaal. Of het verhaal een aanvulling is op het eerdere verhaal of dat het geheel losstaand is maakt niets uit.

Wij hebben het antwoord.

Waarom maken wij de wereldbevolking oorlog met ons de wereldbevolking. Het antwoord wij maken de wetgeving niet in onderling overleg met gebruik van ons denkvermogen. We maken de wetgevingen via de offerschalen stemmen in ons hoofd. Iedere groep met een eigen stem. Geestelijk gestoord.  Maar dat willen we niet weten. We fantaseren velerlei bewijs. Dit blokkeert de weg. De weg naar de boom van het leven. Hoe kunnen we de traditie van goed en slecht uit de traditie halen. Dat we de kinderen vormen zoals we huisdieren vormen. Op welke manier kunnen we tot een economie komen als in de hof van eden? Een grote wereldeconomie daaruit zal de vorm van de dorps economie volgen.

Bewijs fantaseren dat oorlog maken normaal is. Daar zijn we heel goed in. De een nog beter dan de ander. Laten we vaststellen dat oorlog maken gekkenwerk is. Ja maar dat brengen de massa media niet. En dan geloven we niet. Laten we de boodschap oorlog maken is gekkenwerk rond de aarde gaan.

Het geheel van schrijven.

Wat een rommeltje. Krijg ik weer de schuld? Ik heb het altijd gedaan. Ik heb het niet gedaan dat was al.

Het geraamte is uit onze fantasie. Toch is er nog een beetje logisch over. Ieder kind op aarde zou toch onderstaande opbergkast moeten krijgen. De sprookjes verhalen komen in een andere kast.

 

De opbergkast. De opbergkast van Genesis de eerste 4 hoofdstukken.

 

Voor het einde van de zesde dag @ Na het einde van de zesde dag.

Voor het einde van de zesde dag. De scheppende natuurwet schept. @ Na het einde van de zesde dag. De scheppende natuurwet is klaar met zijn werk en gaat in rust.

Voor het einde van de zesde dag. De werkende natuurwet zorgt dat alles in evenwicht komt @ Na het einde van de zesde dag. De werkende natuurwet blijft zorgen dat alles in evenwicht blijft.

Voor het einde van de zesde dag. Jehova uit hoofdstuk twee blaast ons de fantasie in en maakt een geraamte in de fantasie. @ Na het einde van de zesde dag. We gaan met onze fantasie aan de slag.

Dan krijgen we een sprong in de tijd. Eva. We vervangen de rib, het geraamte in de fantasie door de kennis van goed en slecht. We maken een offergaven fantasie. Hoofdstuk 3 de gevolgen voor de persoon. Hoofdstuk 4 de gevolgen in ons samenleven. In ons samenleven als wereldbevolking.

Dit zijn de woorden die in Genesis staan.

 

Met het logisch van de natuurwet.

Met het logisch van de natuurwet moet het toch kunnen lukken. Een duidelijke beschrijving van de opbergkast te maken. 1 hoe we op aarde gezet zijn. 2 hoe Eva de rib, het geraamte uit de fantasie gehaald heeft. De verwarring. Hoofdstuk 2 speelt in de tijd van hoofdstuk 1. Pas op het einde van hoofdstuk 2 zijn wij als mensen een volledige schepping. Dan wordt toch alles duidelijk.

Ben ik de enigste mens op aarde die de opbergkast ziet. Of ben ik die enigste mens die de opbergkast wil begrijpen?

Woont god in de opbergkast?

De scheppende natuurwet die gaat na het einde van de zesde dag in rust. Op een soort vakantie. Waar? Wie zal het weten. Wie zal het zeggen. De werkende natuurwet die zit dus in de natuur. Jehova God onze fantasie. Die zit dus in mij als een geheel met het lichaam. En hij is ieder mens.

Jehovah de offergaven god. Die woont in mij en woont in de mensen van de groep. Dat is als een hond die in een auto zit. De hond wordt niet auto. Als een groep gelovige in verzameling is dan is de hond aanwezig. Maar de hond wordt niet mens.

Dat in hoofdstuk vier een offer god de naam Jehovah krijgt is enorm verwarrend. In het verhaal de naam veranderen in offer god of in valse god. Dat haalt een hoop verwarring weg. Toevoeging de juiste naam offer fantasie.

 

 

 

Een poging. Waar zit het oorlog maken?

Een vaasje met bloementjes in de kast zetten. Een beetje hoop. Eva had een aanval van hoogmoed. Ze fantaseerde zich tot gelijke aan de scheppende natuurwet. Ze had de hulp van een donderman uit een verhaal. Met het andere gedoe, kwam ook de hoogmoed in de traditie en zit er nog altijd in.

De gelovige beweren oorlog is een schepping van de scheppende natuurwet. Oorlog zou dan natuurlijk zijn. Oorlog is geen schepping van de scheppende natuurwet. Dat staat niet in Genesis. Het is ook niet volgens logisch.

Oorlog zit in de traditie. Dat betekend oorlog is een schepping van ons mensen. Wij scheppen de traditie en kunnen die veranderen. Zo staat het in Genesis. En het is te begrijpen.

Gaan we door met onze grote begeerte naar goud, macht en verering? Of gaan we toegeven dat we in de opvoeding, door de traditie, geestelijk misvormd zijn gemaakt? Kunnen we onze hoogmoed overwinnen?  Dan wordt de blokkade van de weg naar de boom van het leven opgeheven.

We hebben de mogelijkheid om traditie te veranderen.

Wat kunnen we zelf doen nu op dit moment? Toegeven dat de traditie een rotzooi is, een grote puinhoop. De geestelijke misvorming in de opvoeding zien. Om nu actie te bedenken heeft geen zin. Al gaat de helft van de Nederlandse bevolking een protestmars houden door langs de Nederlandse grens te lopen. De vijand is onze grote begeerte naar goud macht en verering.

Wij weten oorlog wordt gemaakt door geestelijke gestoorde. Tegen beter weten in blijven we volhouden oorlog is normaal.

Het verschil zien welk gedrag in ons is aangeboren natuurlijkgedrag en welk gedeelte van ons gedrag wordt bepaald door de traditie. Actie. Zorgen dat zoveel mogelijk mensen dit zien.

Als het doel bereikt is en dit wordt door een grote groep van de wereldbevolking gezien wordt is het mogelijk de volgende onderwerpen te bespreken. Hoe kunnen we het geraamte in onze fantasie terugkrijgen. En hoe kunnen we van de wereldbevolking een samenleving maken. Hoe kunnen we de traditie van goed en kwaad uit de traditie krijgen?

Tussen opmerking.

Opmerking 1

De sterke begeerte van Eva naar goud macht en verering wordt zo groot dat ze zich slaaf van de man maakt. Het moet wel het nodige goud opleveren.

Opmerking 2

De naam Jehovah is verwarrend. De naam offer god is ook verwarrend. Het is geen schepping van de natuurwetten. Het is een schepping van onze fantasie. De juiste naam: offergaven fantasie. Deze naam gebruiken.

Ik heb een droom. En dat is niet de sterke begeerte naar goud, macht en verering.

We zijn niet op aarde gezet met de begeerte naar goud, macht en rijkdom. We zijn op aarde gezet met de begeerte: om met de ander mensen samen te leven. In het dorp zorgt ieder voor ieder.

De mensen van de offergaven fantasie hebben hun merkteken. De wetgeving van de offergaven fantasie.

Dat het rommelig wordt gaat gewoon vanzelf. Als het toch rommelig is.

Van onze natuurwetenschappelijke verslaggever in Maasground. Er zijn op meerdere plaatsen meerdere rondzwemmende vissen zonder geraamte gezien. Alle hoop is erop gevestigd dat het maaswater schoner wordt, zodat de rest van de vis ook terugkeert. Wat vertelt U me nu? Laten we hopen dat de gifwolken in onze geest oplossen zodat we weer een beetje geestelijk leven krijgen. De gifwolken van medicijn omdat er geen plaats is voor het leven.

We leven in een organisatie van fantasie. In een fantasiewereld van de fantasieoffergaven die we gefantaseerd hebben. Alles is kistje goud. Kunnen we in de werkelijke wereld gaan leven? Leven als mens? Als mens tussen de mensen. Alles is het dorp.

De grote begeerte van de geloof lijders Is gelijk aan honderd-vier en nog veertig Eva’s. En dat in zevenvoud. Hun hoogmoed is nog groter als die van Eva. Eva fantaseerde zich gelijk aan de scheppende natuurwet. De geloof lijders fantaseren zich tot baas over de scheppende natuurwet. Ze hebben de hulp van meneer donderman. Zijn vrouw bliksem slaat met de koekenpan hem op het hoofd. De koekenpan is versleten bliksem vrouw heeft een nieuwe koekenpan nodig.

Veertig vier toch? Dat is logisch. In een dierentuin zit meer logisch als in de mensenwereld. In de dierentuin krijgt elk dier op zijn tijd te eten. Dat kunnen de hoge van de mensheid niet regelen. Ze hebben wel miljarden om militair materieel, om moord rotzooi aan te schaffen. Dat ieder mens op aarde te eten heeft is voor hen onmogelijk te regelen. Hoe krijgen de kinderen verteld dat ze dit normaal moeten vinden? Met veel medicijn, en nog meer medicijn. 

 

Heeft iemand een druppel olie? De scharnieren van de hemelpoort zitten vastgeroest en de poort staat open. Nu ontsnappen alle engeltjes naar buiten. Als vlinders fladderen ze in de vrijheid.

Oorlog wordt gemaakt door mensen die zichzelf geestelijk gestoord fantaseren. Krijgen we mevrouw Bliksem en meneer Donder de kast van de kinderfantasie in gefantaseerd? Kunnen ze daar ruzie maken met Sinterklaas. Zwarte piet moet een witte piet zijn maar hij moet wel zwarte piet heten.

Oorlog is normaal. Hoe maken we dat de kinderen wijs? Hoe is het ons wijs gemaakt?

Er volgt meer.

Reacties (0) 

Voordat je kunt reageren moet je aangemeld zijn. Login of maak een gratis account aan.