Natuurwet goed en slecht

Door AelmansHar gepubliceerd op Wednesday 02 March 10:06

260 Natuurwet goed en slecht 2

De landgrenzen van Nederland zijn fantasie. De rest van Nederland is fantasie. Kun je trots zijn op een fantasie? Een fantasie die we tot werkelijkheid hebben gemaakt met en gezamenlijke fantasie. We moeten allemaal zeggen dat het waar is.

Wij zijn een persoon. Wij zijn lid van de sociale groep gezin, dorp. Wij zijn wereldburger.

Die gefantaseerde lijnen op de landkaart is dat iets om trots op te zijn? We zeggen ons vaderland. Het is ons fantasieland. Net als heel dat gedoe met de landen. Nederland en de andere landen zijn uitgedacht om het onderling moorden van de stadhouders op te lossen. Bij het overlijden werd met erfenissen het landbezit geregeld. Om het moorden te stoppen moest iets uitgedacht worden dat het erven regelde. Het hoofd van een familie landbezitters kreeg alle bezit van de familie in eigendom. En dat werd onveranderlijk. De landsgrenzen blijven hetzelfde bij het overlijden van het hoofd van de stadhouders.

Een kersenboom blijft een kersenboom waar ter wereld hij ook staat. En zijn vrucht zullen kersen zijn. Hoe zit het nu met de geestelijke vrucht van de mensenboom? Wij dragen maar een vrucht de kennis van goed en kwaad. Waar ook ter wereld de boom zich bevindt.

Verschil in zaad in de vrucht. Mens en werkpaard. Een paard dat volgens het goed en kwaad van de boer leeft zal die kennis niet doorgeven aan haar veulen. Ze zal het gedrag van het veulen niet vormen. De vrucht van goed en kwaad voor het dier bevat niet het zaad. Voor ons mensen ligt dat anders. Wij hebben traditie. Wij vormen met de kennis van de traditie het kind. Voor ons zit het zaad van de kennis van goed en slecht in de vrucht.

De hersenspoeling van de lagere school vergeten. En zelf denken. Er is het heelal gekomen alles wordt geregeld met natuurwetten. Er is de ruimte voor het leven gekomen. Het aardoppervlak en het buitenste oppervlak van de dampkring. In die ruimte ertussen het leven. Zo was het. Zo is het. En zo zal het blijven. Er is nog een schepping die andere regels heeft, onze fantasie ons geestelijk leven. Is dit aanvechtbaar? De geloofsleiders en de geheime ridders de bovenmensen doen het. Het is onze hersenspoeling in de traditie.

Gewoon denken, zelf beredeneren. Een kennis van goed en slecht is een verhalenslang in de traditie. Voordat die traditie kon worden moest er eerst een verhalenslang zijn. De mensen moesten dus een taal hebben en verhalen kunnen vormen. De eerste oerwoudtovenaar met zijn valse god heeft van de verhalen een kennis van goede en slecht gemaakt. Genesis noemt die tovenaar Eva. En daarna was het zo. En het is nu nog zo. Laten we dat voor onze kinderen zo blijven?

Gewoon denken, zelf beredeneren. De schepper van het heelal die van de mens goud als offergaven moet krijgen? Schijnbaar houdt de schepper meer van zand, want daar heeft hij een hele hoop van gemaakt en goud maar een beetje. Dan kunnen we toch beter een handvol zand als offergaven geven.

Gewoon denken, zelf redeneren. Een traditie zonder verhalen van goed en slecht. Het staat geschreven in Genesis hoofdstuk 2.

Zelf denken voor uzelf een eerlijk antwoord geven.

1 God de schepper van de levensruimte voor de mens, de schepper van het heelal regelt dat wij mensen in oorlog moord en ellende leven. Er kwamen engelen in opstand en die kreeg de schepper niet de baas. Waar kwamen de engelen tegen in opstand? Wilden ze meer loon? E wat hebben wij mensen daar mee te maken?

2 De schepper van natuurwet en onze fantasie heeft ons een ingeboren gedrag gegeven. (Beschreven in Genesis 2) We dienen dit gedrag niet dood te maken met een traditie van een kennis van goed en kwaad.

Zelf denken in tegenstelling met verhalen verslaving. Wij zijn allemaal verhalenverslaafd dat is de natuurwet. Hoe gaan we daarmee om of beter gezegd hoe laten we ons daarmee omgaan? We worden verslaafd gemaakt aan verhalenbundels. Bijvoorbeeld de verhalenbundel Nederland. Met herinneringen zitten we vast als Nederlander in een soort gevangenis. Als we met denken ontdekken wat waar is ruimen we een gedeelte van de massa propaganda op. Dit geeft een gevoel van bevrijding.

De massa propaganda wij zijn een persoon. Dat we lid zijn van een sociale groep moeten we ontkennen. Een verhalenbundel regelt. De massa propaganda van de geheime bovenmensen de ridders met hun geheime (klooster) orde regelt. We zitten gevangen in die verhalen. En toch blijven we het dorpsfeest carnaval leuk vinden.

Lagere school verhalen. Wiettewiet. Een wietroker heeft een wiettewiet schedel. Al het maar en klein beetje is valt dat niet op. We hebben allemaal een wiettewiet schedel. Wat er zit fout in de wereldbevolking. We dwingen elkaar over ieder ander persoon een oordeel te geven van goed en slecht. Dat is als de boer met zijn werkpaard de boer geeft zijn oordeel van goed en slecht gedrag. Aan de hand waarmee de boer het goed en vast beslist hoeft geen uitleg. Hoe de boer aan informatie komt over het gedrag van het paard hoeft geen uitleg. Hoe zit het bij ons mensen? Hoe bepalen wij het goed en slecht van een andere persoon? Op welke manier krijgen we informatie? Dit geldt niet alleen voor een ander persoon maar ook voor groepen mensen. Hoe komen we tot een oordeel? Wiettewiet schedel.

De Amerikanen hebben ons bevrijd en waarvan? Door hun informatie worden we als vechthonden tegen elkaar opgejut. Als persoon en als groepen. Kinderen zijn heel braaf met de verhaaltjes van Sinterklaas en zwarte Piet. Wij volwassenen worden braaf gehouden met verhaaltjes waarvan we dan gaan bewijzen dat ze waar zijn. Maanmannetjes, Ufo, Als er op een andere plek leven is moet er op een andere plek dan de aarde nog levensruimten zijn. De levensruimte van de aarde die is tussen het oppervlak van de aarde en het buitenste oppervlakte van de damkring. Het ronddraaien, de middelpuntvliegende kracht en de aantrekkingskracht van de aarde is in evenwicht. Het zonlicht en de doorlaatbaarheid van de dampkring is in orde. De doorlaatbaarheid van warmte in de dampkring is in orde. Het afkoelen in de nacht. Als er op een andere plaats leven is moet er een levensruimte zijn.

Goed en slecht. Een mooie dag. Een wandeling maken. Komt er zomaar een regenbui. Na de regenbui is het weer een mooie dag. Oordeel de regenbui is slecht want we zijn tijdens de wandeling nat geworden. Een boer oordeelt de regenbui was goed want het gewas op het veld had echt een druppel water nodig. We kunnen niet zonder goed en slecht. Gewoon die regenbui was er. We accepteren de natuurwet niet.

Als een ezel midden op de brug staan. Waar is de rivier nu gebleven? We zijn de rivier kwijt onze band met het echte leven. Onze band met onze eigen ingeboren schepping. Voor Eva hadden we die band. Eva heeft die band kapot gemaakt met mensdier. Eva is zelf ook mensdier geworden die onderdanig is aan het goed en kwaad. Ons natuurlijk eigen ik waarmee we geboren worden kent geen goed en kwaad. We behandelen de kinderen zoals een boer een paard dat hij in het wild heeft gevangen en waarvan hij een werkpaard gaat maken. Het paard moet het goed en slecht van de boer leren.

Het goed en slecht is geen natuurwet. Geen werk van de schepper. De paus praat met een slang.

Stap over naar Oxxio

Help deze website en onze schrijvers, stap over naar Oxxio als energieleverancier.

Reacties (0) 

Voordat je kunt reageren moet je aangemeld zijn. Login of maak een gratis account aan.