Genesis tradite 3

Door AelmansHar gepubliceerd op Sunday 26 July 00:33

2 Wereldburger.

Volgens sommige mensen; Als er geen oorlog op aarde is valt hier niets te beleven

Het sociaal samenleven.

Mijn sociaal leven is niet Nederland.

Ik ben geen Nederlander. Ik ben een inwoner van Maasniel.

Het sociaal leven is niet het wereldburger zijn. Het sociaal vindt plaats in de groep het dorp.

Rudolf Steiner ziet in het groter worden van het bewustzijn in het kind als de veranderingen die optreden. Hij ziet de veranderingen in het leervermogen. De leerstof die het kind aangeboden krijg afstemmen op deze verandering. Gegevens vrije school Leeuwen.

De oer engel Jehova beschrijft het groter worden van het bewustzijn van het kind als het groter worden van de sociale groep. Het lid worden van het dorp. Jehova heeft ons door de neusgaten de fantasie, ons geestelijk leven ingeblazen. Kan waar zijn, kan niet waar zijn. Het verschil tussen ons mensen en alle dieren is dat wij mensen fantasie hebben.

Jehova beschrijft de vorm van sociaal samenleven voor ons mensen zonder een innerlijke strijd. De mens wordt voorgesteld als een boom. Een persoon als groepslid. Nu is het even stil staan. Wat is een boom? De stofwisseling Het water en de voedingsstoffen uit de grond. De stofwisseling in de lucht, de verschillende gassen. De werking van zonlicht en zonnewarmte. Dat is dus de werking van onze fantasie. Een boom vormt zaden en de zaden zitten in de vrucht. Wij worden in een tuin, in een dorp geplaatst. Een aantal tuinen vormen de hof. We worden in de grond geplaats. Wat doet de grond? Het water en daarmee de voedingstoffen vasthouden. Het water in de grond stroomt heel langzaam. Het dorp zijn een aantal stukken land die gescheiden worden doordat ze omstroomt worden door een rivier. Wat is een rivier? Met de rivier wordt de traditie stroom bedoelt. Een waterstroom. Het is niet alleen water. Er zitten opgeloste stoffen in. Er zitten deeltjes in die zweven. Boomstammen worden meegevoerd en een eind verder aangespoeld. Traditie. De taal. Technische kennis. Normen en waarden. Een onderdeel van de traditie is een verhalenslang zoals we nu bijvoorbeeld de verhalenslang van Sinterkaas en zwarte Piet hebben. De stukken land van een tuin. Het geheel wordt omstroomt door de traditie. De wijk wordt omstroomt door de traditie. De put en de familie wordt omstroomt door de traditie.

 

Onze kijk.

De wereld bekijken door de ogen van een appelboom. U: hebt toch fantasie?

De appelboom heeft zich alle moeite gedaan mooie zaden te vormen. Zo zijn ze hem de afgelopen drie jaar niet meer gelukt. Om de zaden een goede start te geven heeft hij er meststof omheen gemaakt, de vrucht. Nu zijn de appels bijna zover dat hij ze los kan laten zodat de appels zich over de omgevingen kunnen verspreiden en het zaad een eigen leven kan beginnen. Wat doet nu de mens? Hij plukt de appels voordat ze vallen. Hij eet de meststof op en gooit de zaden weg. Als een appelboom de mens een schop onder zijn achterste kon geven, werd er aardig geschopt.

Kan iemand de appelboom vertellen dat de mens normaal is, maar dat zijn kijk verkeerd is?

En hoe zit het met onze kijk. Kijken wij normaal? Op de maan gaan zitten en naar de aarde kijken, hoe wij mensen samenleven. Kan iemand de appelboom vertellen dat onze kijk normaal is? Zelfs een appelboom kan het niet volgen.

 

Waarde en normen. Normaal.

Nu stel ik heb er behoefte aan twee drie maal daags een stukje te wandelen. Een blokje om door de wijk. Als ik dat zou doen zeggen de mensen die is gek. Als ik nu een hond had dan werd het de hond uitlaten en dat is normaal.

Oplossing.

Ik neem een stuk touw. Het ene uiteinde houdt ik vast met de hand een beetje omhoog. Mijn neus ook een beetje omhoog. Ik ben klaar om te wandelen. Als nu iemand vraagt wat ben jij aan het doen? Dan geef ik het antwoord, ik ben de hond aan uitlaten dat zie je toch. Die iemand zal zeggen, je hebt helemaal geen hond bij je. Ik kijk verwonderd omlaag naar het eind van het touw. Ik zeg een beetje boos: Is die rothond me er alweer tussen uit. Dan geruststellend: Dat is niet erg, als hij honger krijgt komt hij vanzelf naar huis.

 

Waarheid. Waarden. Normen. Wetgeving van de landen. Dat hebben we de naam traditie gegeven.

In traditie zit ook de taal. De volksfeesten. De fantasieverhalen. De oer engel Jehova heeft de traditie de naam rivieren gegeven. Kinderen leren de traditie. Wat ze leren wordt hun werkelijkheid, hun grote waarheid. Een kind dat in Nederland opgroeit, heeft als grote waarheid Nederland. Het Duitse kind heeft als grote waarheid Duitsland. Het Franse kind heeft als grote waarheid Frankrijk. Dit geldt ook voor de kinderen van de oerwoudstammen.

 

Als grote waarheid hebben we sinds Eva de schepper van de natuurwet nog. Of er een god, een schepper van de natuurwet bestaat of niet heeft geen belang. De hoogste waarheid waar we mee te maken hebben is de natuurwet. Jehova de oer engel zegt een god, de kennis van goed en slecht is een boom. Een dus. Het goede kan niet zelfstandig bestaan. Het heeft het slechte nodig om te bewijzen dat het goed is. Het slechte kan niet zelfstandig bestaan. Het heeft het goede nodig om te bewijzen dat het slecht is.

 

Het lijkt onmogelijk in dit geheel eenheid te krijgen. Wat zegt de oer engel Jehova? Hij begint met de hof het grootste geheel. Het grootste geheel is de wereldbevolking. Waarom krijgen de kinderen niet de waarheid geleerd?

Heel het schoolgebeuren blijft hetzelfde uitgezonderd dat de Nederlandse kinderen leren dat Nederland het hoogste is. Ze leren dat wereldburger het hoogste is. Ze leren de waarheid.

 

  

Stap over naar Oxxio

Help deze website en onze schrijvers, stap over naar Oxxio als energieleverancier.

Reacties (9) 

Voordat je kunt reageren moet je aangemeld zijn. Login of maak een gratis account aan.
dit is een van de weinige keren dat ik na het lezen van iets
echt een 'behoorlijk jammergevoel' ervaar dat het is afgelopen....
Had ik een reactie geschreven is hij verdwenen. Verkeerd knopje gedrukt. Kan gebeuren.
Het is 3. Er is een voor en er komt een achter.
Ik verwacht dat ik volgende week 1 klaar heb.
Ik zie de eerste hoofstukken van de bijbel als geschiedenis. Als eerste het woord God vervangen door: De werking van de natuurwetten laten ontstaan.
En waar de natuurwetten vandaan komen weten we niet en hoeven we niet te weten.
Ten tweede van onze geschiedenis geen sprookje maken met sprekende dieren. Een sprekende slang. Hoe komt de paus op het idee te vertellen dat hij normaal is? Wat moeten de kinderen wel niet denken als ze dat te horen krijgen?
Ik ga hier nog op reageren. Aangezien het al bijna 1.00 uur is, verschuif ik mijn reactie naar morgen. Ik heb het met veel interesse gelezen! Wat me wel doet nadenken is het feit, dat je de oer-engel Jehova enkele malen herhaald en verwijst naar de appelboom.........goed kan niet zonder slecht en slecht kan niet zonder goed! Dat is een waarheid die helemaal klopt!

De rest volt morgen:-)
In hoofdstuk 2 staat: We mogen niet eten van de boom van de kennis van goed en kwaad. In hoofdstuk 3 wordt gesproken over de verboden boom. Appelboom is een fantasie van de paus.

We leven altijd in een wereld van fantasie omdat we fantasie hebben. We kunnen een wereld fantaseren volgens de richtlijnen van de oer engel Jehova. Eva maakt een andere fantasie en in die fantasie leven we. De fantasie van onzichtbare wezens die een moordmonster vormen.
O, nou begrijp ik je. Ik was al aan het piekeren geslagen.....'we, leven in een wereld van fantasie, omdat we fantasie hebben'; dat noemen ze ook wel onze imaginaire wereld waar we veel goeds en kracht uit kunnen halen:-0
We hebben de wereld van de natuurwet. Een natuurwet is een vaststaand gegeven. Onze organisatie van de samenleving is niet onderhevig aan de natuurwet.
We begrijpen de natuurwet niet volledig. Er is de kracht die het regelt hoe een zwerm vissen van richting verandert. Hoe vindt een postduif de weg naar zijn hok terug? Er is een hele lijst. De samenleving van bijen. De samenleving van mieren. Enzovoort.
Dat is een kracht of het zijn krachten waarover niets bekend is.
Ja, dat klopt! Ik spreek vaak van de onzichtbare krachten, die er wel degelijk zijn. Alleen begrijpen we deze krachten niet:-)