Cosmo proza of Chicklit? No way!

Door Fredvanderwal gepubliceerd op Friday 28 September 12:12

Cosmo proza? Chicklit? No Way! Over enkele boeken...

Auteur Vergeer maakt veelvuldig gebruik van de correspondentie van de schilders en schrijvers onderling,waarin het een en al sex en erotiek was wat de klok sloeg,zoals nu nog in de meeste brieven van kunstenaars bon ton is.(zie o.a. de dundruk uitgave van de verzamelde correspondentie van Fred van der Wal) Vergeer legt de nadruk op een speciaal soort erotiek van de meer perverse kant waar de heren artiesten tuk op schijnen te zijn. Waarom kan de ene auteur het ongestraft door de recensenten over een paar “ geweldige tieten” het in zijn proza hebben en wordt een andere schrijver door dezelfde hovaardige vertegen woordigers van de mandarijnenklasse gehoond als hij schrijft “ hij beukte zich meedogenloos in haar” en waar liggen de verschillen? Het boek “ Afscheid van Meudon” van Em. Kummer staat bol van de “ geweldige tieten.”Dat is een gelukkige bijkomstigheid voor de lezer die aldus wakker blijft en verder vooral een waarheid als de volle uier van een koe.Vele meisjes hebben immers geweldige tieten hetgeen van jongens meestal niet gezegd kan worden.
In Ton Anbeeks roman “ Sisyfus verliefd” is de hoofd persoon voortdurend met een broek vol van liefde en geilheid even een “zij” aan het “plat beuken.”
Kummer met zijn “ geweldige tieten” werd door de recensenten al helemaal geen botheid verweten, terwijl Anbeeks roman met de kwalifikatie Cosmo-proza werd afgedaan. Persoonlijk sta ik het de Celine vertaler,ex-legionair (die immers als ex-soldaat en in het leger afgetrain de gewetenloze beroepsverkrachter/moordmachine weet waar Abraham de mosterd vandaan haalt op het sexuele vlak) verbale rauwbauw en noroire militairistiese vuilbek Kummer natuurlijk van harte toe het steeds maar weer tot vervelens aan toe over “geweldige tieten” te hebben.Ik wilde dat ik ze zelf had! De man schijnt er over te kunnen oordelen,zegt men dan bewonderend. Hij vergeet dat zelfs de geweldigste tieten op den duur gaan hangen en niet meer zo geweldig als voorheen zullen zijn. Je gniffelt onwillekeurig bij het proza van de maatschappelijk zo goed aangepaste schoolmeester Anbeek die als leraar Nederlands de gehele dag gelijk een dorknoper voor de klas staat te wezen, behalve als hij in zijn vrije tijd in de avonduren na de korrektie van de proefwerken in zijn verhalen schrijft:” Hij gleed gulzig in haar gretige bekken.” Waar naar toe?De glijbaan af in de speeltuin?Terug de baarmoeder in? Alsof hij het over uitglijden over een bananenschil heeft.Je zult er mee gezegend zijn met zo’n glijerige vriendin,die door de Schepper ruimhartig is voorzien van een gretig bekken! Enige paginas verder laat auteur Anbeek zich een vrouwelijke hoofdpersoon afvragen of haar clitoris niet te hoog zit (onder haar kin of op haar voor hoofd?) om zich geen sexuele problemen op de hals te zullen halen.Je vraagt je af als onschuldige lezer en GPV stemmer of haar clitoris in haar keel zat net als bij de hoofdrolspeelster in een van de eerste in Amster dam draaiende pornofilms Deep Throat, hetgeen geen enkel bezwaar is als het meisje in kwestie een goede pijpster zonder klaarkom problemen is met een ruimdenkend ruim bemeten keel gat. Zulke boeiende ogenschijnlijk onoplosbare problemen voor de lezer kan hij veel beter aan dames en heren gynaekologen overlaten.Literatoren met kokette vlinderdas en een onberispelijk schoolmees ters imago en hoog braafheidsgehalte zouden zich tenminste twee maal moeten bedenken voordat zij zich in een overmoedige bui te buiten gaan aan ge brek aan literair fatsoen. De pionierster van het beha-loos tuinieren loopt langzaam maar zeker binnen? Seks symbolen hebben doorgaans iets met de sjoo biznizz of het diskotheekwezen te maken,dat kun nen Martijn en Misja M. je ook zo wel vertellen zon der direkt te weten wie wie is.Charlie Dimmock graaft echter als sekssymbool liever tuinvijvers,spit bloemperken om en rukt met beide klauwen strui ken uit de grond om ze vervolgens met wortel en tak uit te roeien.Toch brengt zij menig man het hoofd behoorlijk op hol,doordat ze konstant zonder bustehouder tuiniert en dat ook nog doet op de tele visie ten aan zien van gans het Britse volk in de BBC-rubriek “Ground Force.”Hetgeen in haar geval niet beter valt te vertalen dan met “Tuinieren Met Tietkracht.” Het programma trekt een slordige elf miljoen voor namelijk manlijke kijkers en een kleine minderheid aan lesbiennes die wel van een stevig hapje vrouw envlees van een druk doende agrariese scharrelkip houden.(Buk nog een keer!) Charlie Dimmock sier de onlangs dan ook als stevig gebouw de Venus van Botticelli oprijzende uit haar schelp de cover van het blad Radio Times. Het is Charlie voor en Charlie na bij de Engelse manlijke kijkers die er geen genoeg kunnen krijgen van haar behaloze wulpse gestalte op de televisiebuis.De 32- jarige Charlie oogt als een struise,gezonde Friese boerendochter met flinke bi ceps en een breed achterwerk als een Fries molenpaard.Daar valt nog eens wat mee aan te vangen,zal de Engelse kijker misschien denken! Plaats genoeg voor twee!Op de televisie draagt zij een ruim vallend T-shirt,een zeer strakke spijker broek en een paar lieslaarzen,want als tuinvijver baggeraarster en verwoed kleistampster graaft ze voor de camera heel wat valkuilen en dat doet een nomaal vrouwmens niet op naaldhakken van twaalf centimeter. Wat is er aan de hand met Charlie Dimmock? Charlie heeft een hekel aan bustehouders.Dat is niet nieuw en wel meer door de dames vertoond en beweerd!
Ze zegt heel eerlijk:”Ik heb altijd een hekel gehad aan bustehouders en nooit behas gedra gen vanwege het vervelende,knellende,beperkende gevoel.Die bustehouders zijn ons gewoon tegen heug en meug door de mannen opgedrongen om ons er onder te houden.Een vrouwvijandige buste houder onderdrukt de ware vrouw.Het is een tuigje om ons voor de kar van de manlijke onderdrukkers te spannen alsof we sledehonden zijn.Als die man nen zo gek op bustehouders zijn,waarom trekken ze die zelf dan niet aan?Dat zal zo langzamerhand eens tijd worden!” En dus bungelen haar borsten lustig voort tijdens het graven,spitten,planten,snoeien en sproeien heel losjes en ongedwongen in de bloes van links naar rechts en ook nog op en neer.Het schijnt vooral dit aspekt te zijn van haar televisie optreden dat Char lie enorme aantallen manlijke en vrouwelijke fans heeft opgeleverd.Ze wordt bedolven onder de fan mail en wordt de “Pamela Anderson van het tuin huisje” genoemd.Weer anderen noemen haar de pionierster van het behaloze tuinieren.De televisie kritikus van de Sunday Times is helemaal lyries over Charlies borsten en billen.Hij heeft in zijn column al herhaaldelijke malen voorgesteld dat Charlie de zaai instrukties die normaal op een zakje zaad worden gedrukt op haar achterwerk laat tatoe eren:”Stevige eenjarige, heeft niet veel aandacht nodig.Doet het goed op een schaduwrijke plek,goed vochtig houden.” Engelse humor waarschijnlijk?We are not amused! ”
Charlie voelt zich enigszins in verlegenheid ge bracht door dergelijke dubbelzinnigheden en snapt niets van de drukte over haar wild heen en weer swingende borsten,die vanzelfsprekend uit haar T-shirt floepen als zij daar zin in hebben. Zij zegt:”Laat die twee jongens van mij toch lekker wild heen en weer zwaaien,op en neer bobben en dobberen wanneer zij dat willen en of een miljoen kijkers zich daar bij zitten af te rukken zal mij een zorg zijn.Integendeel!Het juint de kijkcijfers lekker op,dus ik trek geen b.h. aan!Ik zou daar wel kiere wiet wezen!Ik vind mijzelf trouwens helemaal geen sexy tiepe, hoor.Voor ik op de televisie verscheen stond ik niet bepaald bekend als een lekker stuk, maar werd ik door de boys in the backyard wortel genoemd vanwege mijn rode haar.” Onlangs is zij ingehuurd voor een groots opgezette reklamekampanje voor de Londense aandelen beurs en niet voor de groente- en fruit afslag.Waar dat nu weer allemaal op slaat kon zij ons ook niet mededelen.

Reacties (0) 

Voordat je kunt reageren moet je aangemeld zijn. Login of maak een gratis account aan.