Tussen de Japanse toeristen in een bootje in Yanagawa (deel 10)

(deel 9) Eén van onze laatste dagen in Japan. Mijn dochter en ik gaan naar #Yanagawa. We hebben een kaartje gekocht voor de treinreis + een #boottocht en we vertrekken vanaf station Yakuin (in Fukuoka), dat vlak bij ons hotel is. Op de plaatjes ziet Yanagawa er prachtig groen uit en na al die dagen rondlopen in grote, drukke st...
Public

Kyoto: drie bijzondere tempels (deel 9)

(deel 8) Via facebook hebben we afgesproken in #Kyoto met onze Japanse vriendin Yoko. Ze zal om kwart over acht in de lobby van het Granvia hotel zijn. Dat hebben we gisteren gezien; het staat vlak naast Kyoto Station. De lobby is veel groter dan we ons hadden voorgesteld, met winkels er in, maar het is niet moeilijk om Yoko te ...
Public

Een traditioneel huis in Kyoto (Japan, deel 8)

(deel 7) In de namiddag van onze eerste dag in #Kyoto halen we onze bagage uit het kluisje op het Station en dan nemen we een taxi, want we kunnen niet goed uitvinden hoe we het opgegeven adres met het openbaar vervoer moeten bereiken. De taxichauffeur brengt ons er heen, maar gaat voor alle zekerheid eerst even informeren of he...

Japan, Kyoto (deel 7)

(deel 6) #Japan. Op 30 juni stak een man zichzelf in brand aan boord van de Shinkansen, de supersnelle Japanse trein tussen Tokio en Osaka. Er waren twee slachtoffers: de man zelf en een andere passagier, en er waren enkele tientallen gewonden. Als ik het bericht lees, schrik ik op. Op hetzelfde traject reden wij een paar weken ...

Japan, Nagasaki (deel 6)

(deel 5) #Japan: #Nagasaki Rondom Station Nagasaki rijden kleine trammetjes. Het toeristische stadscentrum heeft daardoor iets popperigs. Met vier tramlijnen kun je alle bekende historische plekken bereiken. En dat is een heel rijtje. Allereerst natuurlijk het Bomb Museum met daarnaast het vredespark. Het is vreemd om op de plaa...
Public

Japan: Tokio in de regen (deel 5)

(deel 4) Volgens de boekjes is de beste tijd om de beroemde #Tsukiji-vismarkt in #Tokio te bezoeken ’s morgens om een uur of vijf. Dan zijn de veilingen van Tonijn en andere indrukwekkende grote vissen op de ‘binnenste markt’. Eigenlijk moet je er nog eerder zijn dan vijf uur, want er wordt maar een beperkt aantal toeriste...

Japan: Tokyo (deel 4)

(deel 3) Een beetje slaperig nog staan we om kwart voor 7 ’s morgens op het perron waar de trein naar #Tokyo vertrekt. De supersnelle #Shinkansen treinen zijn er in verschillende soorten. Elke soort heeft zijn eigen naam. Wij gaan met de Hikari. Op het perron is precies aangegeven waar wagon nummer 12 zal stoppen. We staan net...
Public

Japan. Shinkansen trein tickets, Maizuru Park en Fukuoka Tower (deel 3)

(deel 2 Japan) Onze derde dag in #Japan. Vandaag moeten we naar Hakata Station om treintickets te regelen voor de supersnelle trein, de Shinkansen. Vanuit Nederland hebben we een #Japan-Railpass geregeld. Die kun je online bestellen. Voor ongeveer 230 euro (afhankelijk van de website) krijg je een voucher toegestuurd, die je in ...

Japan, Fukuoka (deel 2)

(Japan deel 1) Op onze tweede Japanse dag slapen we uit. Dan gaan we op pad naar Canal City, een groot, overdekt winkelcentrum van vijf verdiepingen, waar dwars doorheen een kanaal is aangelegd. Onderweg lopen we door een parkje waar een tempel moet zijn. Het staat er vol gezellige kraampjes; er blijkt een internationale markt t...